אקסלנס: טכנולוגיה למעקב אחר סנטימנט סביב מניה ברשת

אקסלנס משיקה אפליקצייה חדשה - מדד הבאזז, הסוקרת את השיחות הקיימות ברשת על מניות ■ מדובר בשקלול של כלל "השיח" ברשת האינטרנט על המניות בשוק ההון, המציג את המניה המדוברת ביותר בכל יום

אקסלנס משיקה אפליקצייה חדשה - מדד הבאזז, הסוקרת את השיחות הקיימות ברשת על מניות. מדד הבאזז פותח במסגרת אפליקציה שהשיק היום (ד') בית ההשקעות אקסלנס, ושזמינה בחינם למשתמשי אפל ואנדרואיד.

מדד הבאזז הוא למעשה שקלול של כלל "השיח" ברשת האינטרנט על המניות בשוק ההון הישראלי, המציג את המניה המדוברת ביותר בכל יום - ומדרג את המניות לפי כמות הדיונים סביבן. מדד הבאזז למעשה משתמש ב"חוכמת ההמונים" ומציג טרנדים סביב מניות באמצעות גרף פשוט, ומשווה את השיח על אותן מניות מול הביצועים שלהן בפועל, בשוק ההון.

המדד נקבע באמצעות אלגוריתם משוכלל שנבנה יחד עם חברת מקמ. האלגוריתם יודע לסרוק את השיחות ברשת, לתת להם ציונים בהתאם לאיכות המידע (לדוגמא כתבה תקבל ניקוד גבוה יותר מטוקבק) ואז להקפיץ את המניה המדוברת ביותר למסך הראשי.

המניות מופיעות באפליקציה בצורת בועיות כאשר, ככל שהבועית גדולה יותר המשמעות שיש יותר שיחה ברשת על המניה הספציפית. האפליקציה מתאימה לכל מי שמתעניין בשוק ההון ומספקת זווית חדשה ומקורית להסתכל ולבחון את המצב.

יניב חברון, מנהל מחלקת מחקר ואסטרטגיה, אמר במקביל להשקת האפליקציה: "שוקי ההון מושפעים מהפסיכולוגיה האנושית ומונעים מציפיות המשקיעים. "היד הנעלמה" מזיזה את שוקי האג"ח, המניות והסחורות בהתאם להלך הרוח הכלכלי. נתוני המיקרו והמאקרו משחקים תפקיד, אך בסופו של יום הציפיות והתחזיות הן הנותנות לכלכלה את הביטוי המעשי".

"העולם הטכנולוגי והאינטרנט הן שכלול חדש ומבורך, עבור אלו המנסים לחזות את הציפיות. כמויות המידע העצומות האינטרנט הופכים את הפסיכולוגיה ו"היד הנעלמה" לישות חיה ודינמית. כדי לשלוט באחד האלמנטים החשובים וחמקמקים של עולם ההשקעות, השקנו את מדד הבאז שייתן מענה לפופולאריות תקשורתית של חברה בודדת, אותה ניתן לתרגם למושג ארצי ויעיל - הכסף", דברי חברון.