הושלמה עסקת הפעלת בית הדפוס של "מעריב"

בן-צבי מעביר את הדפסת "מקור ראשון" לבית הדפוס של "מעריב" ■ הערכות: מדובר בהפסד הכנסה של כ-6 מיליון שקל בשנה לבית הדפוס של "הארץ" ■ סגן עורך "מעריב", אלעד טנא: "'מעריב' צריך להיות עיתון ציוני בלי להתבייש"

שלמה בן-צבי, מו"ל "מקור ראשון" ו"מעריב", חתם עם איש העסקים עמוס מימון על הסכם הפעלת בית הדפוס של "מעריב".

ל"גלובס" נודע כי אתמול (ג') חתם בן-צבי על הסכם, במסגרתו ישכור ויפעיל את בית הדפוס ב-5 השנים הבאות. במסגרת זאת החליט בן-צבי להעביר את הדפסת העיתון הלאומי "מקור ראשון" מבית הדפוס של "הארץ" אל בית הדפוס של "מעריב".

על-פי ההערכות בשוק, מדובר בהפסד הכנסה של כ-6 מיליון שקל בשנה לפחות לבית הדפוס של קבוצת שוקן.

מימון רכש את בית הדפוס מנאמן "מעריב" ב-65 מיליון שקל. בהסכם הרכישה התחייב בן-צבי כי יספק עבודה ולמעשה יתפעל לחלוטין את בית הדפוס ב-5 שנים הקרובות.

מאז ההסכם באוקטובר 2012 נבחנו אפשרויות שונות כדי להקל בעלויות הגדולות של בית הדפוס, שעשויות להוות משקל כבד מדי על גב "מעריב" המחודש. לאחר שעלתה גם האפשרות כי הדפוס יימכר ל"ישראל היום", הוחלט לבסוף כי בן-צבי ייקח את העלויות על עצמו.

על-פי ההערכה, הסכם השכירות יכסה את השקעתו של מימון, שכוונותיו לבית הדפוס הן נדל"ניות, והוא צפוי לבקש לממש את הקרקע לבנייה בעוד 5 שנים.

למרות השלמת ההסכם סביב בית הדפוס, עסקת "מעריב" כפי שהתחייב עליה בן-צבי עדיין לא הושלמה סופית. זאת, משום שעדיין לא הושגה הסכמה מול חברת ההפצה של "מעריב", "גל מעתון", אשר בן-צבי התחייב להעסיק גם את אנשיה ל-5 השנים הבאות.

השופטת אלשיך העניקה לצדדים שהות להגיע להבנות עד ל-21 בחודש. במסגרת הזמן הזה אמור בן-צבי לגשר על הפערים מול עובדי ההפצה, תוך הצהרות בסביבתו כי דרישותיהם חייבות לעמוד בתנאי השוק. אם לא יצליח להגיע עמם להבנה, מאיימת אלשיך לבטל את עסקת המכירה של העיתון.

"'מעריב' צריך להיות עיתון ציוני בלי להתבייש"

בראיון למגזין "100 המשפיעים" של "פירמה", שיתפרסם היום (ד'), התייחס סגן עורך "מעריב", אלעד טנא, לתוכניות באשר ל"מעריב" תחת בן-צבי. לדברי טנא, אין כרגע כל כוונה לסגור את ההדפסה היומית של העיתון, וגם לא בעתיד הקרוב.

טנא גם דחה על הסף שמועות על איחוד בין "מעריב" ל"מקור ראשון". לדבריו, "יש כוונה להמשכיות של רוח 'מעריב', מותג אדיר שליווה את המדינה. 'מעריב' אמור להמשיך עם ה-DNA שלו, אבל עם הרבה יותר חופש עיתונות".

- לעומת תקופת הבעלות הקודמת‎?‏

"יש כאן עיתון נטול אינטרסים ממשיים. אני לא מכיר את כל הדברים שהיו, אבל אני מתייחס לפרסומים שהיו על דנקנר, ובמקום הזה אין לנו מחויבות לארגונים כלכליים או לראש ממשלה כזה או אחר".

- ‎באמת אין שום מחויבות אידיאולוגית?

"אנחנו לא שם, אנחנו לא במקום של 'ישראל היום'. אנחנו שולחים את האנשים להביא את הסיפורים, דווקא עכשיו. אני לא רואה את תפקידו של העיתון בתור משהו שצריך לעשות נעים בגב לאנשים. אני חושב ש'מעריב' צריך להיות עיתון ציוני בלי להתבייש, מעורב. הוא עיתון ישראלי, אבל דווקא מהמקום הזה, הוא יכול לכבד את צה"ל וגם להיכנס בו כשצריך.

"'מעריב' של היום לא צריך להתייפייף ולנסות להיות שמאלני. 'מעריב' צריך לא להתבייש בערכים היהודיים שלו, אבל במקביל קודם כל להיות עיתון. זה הבייסיק שלי".

* הראיון המלא עם אלעד טנא ושורה של ראיונות בלעדיים נוספים - הערב במוסף "פירמה".