אברי גלעד: "לתת לפלסטינים אדמה תמורת מילים יפות זה דיל רע"

הצצה ראשונה למגזין "פירמה" שיחולק הערב למנויי "גלובס", ובו דירוג 100 המשפיעים בתקשורת ■ אברי גלעד, שהתברג במקום ה-48: "אני קורא טוקבקים, והדבר שהכי מפריע לציבור זה שכר הטאלנטים. אז זה נגמר"

"אין דבר כזה מעמד מבוסס היום", אומר אברי גלעד בראין למגזין "פירמה", שיחולק הערב (ד') למנויי "גלובס". "כולם תלויים על חוט השערה. אנחנו רואים עכשיו מה קורה בעיתונות. האנשים הכי מבוססים - בשנייה 'מתבססים' מחדש בבית. כולם חוששים לפרנסתם, כולם חוששים לחופש שלהם. שום דבר שאמרת או שחושבים עליך, שום תמיכה ציבורית, לא תעמוד לך ברגע שתזומן לחדר בקומה הגבוהה ותקבל את הבעיטה שלך בתחת".

- זאת אומרת שמושג הטאלנט הוא פיקציה.

"הוא נעלם. הוא לא היה פיקציה. היום הוא פיקציה, גם ברדיו וגם בטלוויזיה. אין יותר טאלנט".

- ואתה חושב שהתפיסה של מעמד הטאלנט נפגמה? כוחך והשפעתך קטנים?

"להפך. היום החברה הישראלית לא מוכנה לשאת אנשים עשירים מדי או עשירים בגלל נסיבות כלשהן... אתה יודע, אף אחד עינו לא צרה בסטף ורטהיימר... אבל איש תקשורת אין סיבה שיהיה עשיר. ככה הציבור תופס את זה, ויש בזה משהו נכון. אין סיבה למשכורות מטורפות בתקשורת.

"אני קורא טוקבקים ורואה דיונים על מצב הערוצים, הדבר שהכי מפריע לציבור זה שכר הטאלנטים. אז זה נגמר. נכון, הם מרוויחים בסדר, אבל הוא הולם את התוצאות הכלכליות של כל אחד. אם בגללך באים עוד אנשים למסך, אז תקבל כסף. אם אתה סתם אחד שאת העבודה שלו מישהו אחר יכול לעשות, תקבל שכר לגמרי ממוצע. לא שום דבר בשמיים".

בראיון מתייחס גלעד גם ל"המרה" הפוליטית שעבר - משמאל לימין - ועונה למבקריו: "אתה מתייחס למה שקורה בתוך הביצה הקטנה בתל-אביב. 'שמעתם מה הוא אמר? אוהו, עוד שלב בהידרדרות שלו לעבר מחוזות החושך'. הגלים הם כמובן גם הפוכים, יש גלים מאוד-מאוד-מאוד גדולים בציבור הכללי, שאיננו הציבור הקטנטן התל-אביבי שעדיין שולט בתקשורת, עניין של זמן קצר ביותר עד שגם זה ייגמר. בגלל שאני מומר, יש לי את כוח המומר. יש לי הכוח והעונש של זה שהיה נער הקונצנזוס שכולם אהבו, וגם המצחיק והחמוד וכל הדברים האלה. ופתאום אני פחות חמוד, פחות מצחיק".

גלעד מוסיף עוד בראיון כי "ה-DNA הנפשי שלי נשאר שמאלני כשהיה, רק האפשרות לבצע את זה במציאות שלנו היום נגוזה, לצערי. הפלסטינים לעולם לא יהיו מרוצים. ולכן הדרך הזו של הסלאמי, של לתת להם כל פעם סחורה במטבע קשה של אדמה, תמורת מה שהם נותנים בחזרה, שזה מילים יפות שאפשר לחזור מהן דקה אחר-כך, זה דיל גרוע מאוד".

*** הראיון המלא יפורסם הערב במגזין "פירמה", יחד עם דירוג 100 המשפיעים בתקשורת.