ארגון פרקליטי המדינה מביע תמיכה במשנה ליועמ"ש שרית דנה

זאת בעקבות ההאשמות שספגה לאחר שהתברר כי כיהנה במשך 3 שנים כיו"ר מועצת שמאי המקרקעין בלא סמכות, לאחר שמינויה לא הוארך מסיבות טכניות

ארגון פרקליטי המדינה מביע תמיכה במשנה היוצאת ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד שרית דנה, בעקבות ההאשמות שספגה, לאחר שהתברר כי כיהנה ב-3 השנים האחרונות כיו"ר מועצת שמאי המקרקעין בלא סמכות, לאחר שמינויה לא הוארך מסיבות טכניות.

היום (ד') פירסם ארגון פרקליטי המדינה הודעת תמיכה בעו"ד דנה, ולפיה "במהלך כל תקופת כהונתה של עו"ד שרית דנה כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, זכו הפרקליטים העוסקים בתחומי המשפטי האזרחי והמינהלי לקבל ממנה ייעוץ משפטי, סיוע, ליווי וגיבוי מקצועיים ברמה הגבוהה ביותר האפשרית".

עוד נמסר בהודעה כי עו"ד דנה פעלה "במסירות יוצאת דופן וחריגה ביחס לכל קנה-מידה המוכר לנו מעבודתנו בשירות המדינה, תוך מתן מענה מעולה באיכותו, מהיר ובזמן אמת, ותוך נכונות לסייע לכל אחד ואחד מן הפרקליטים בכל עת, לעתים תוך נכונות לעמידה נחושה מאחורי עמדות משפטיות מקצועיות, מקום בו הדברים נחוצים.

"בימים אלה, שבהם לא הוארכה כהונתה של עו"ד דנה לתקופה הקצרה שהתבקשה, וכאשר לתקשורת נמסר מידע מגמתי ושלילי המתייחס אליה, אנו מבקשים לחזק את ידיה ולהביע בה אמון מלא. אנו מקווים כי סוגיה זו תמצא את פתרונה הראוי בהקדם האפשרי".

בשבוע שעבר הודיע משרד המשפטים כי מינויה של דנה ליו"ר מועצת השמאים לא חודש "מתוך טעות משרדית בלבד, ואין לייחס את האחריות לאי-החידוש לעו"ד דנה. כל עניין בנושא זה יש להפנות למנכ"ל משרד המשפטים, האחראי על תפקוד המשרד".

בהתייחס לעתירה עתידית אפשרית לבג"ץ, בדרישה לבטל את החלטות מועצת שמאי המקרקעין שהתקבלו בתקופה שבה כיהנה דנה ללא מינוי, הודיע המשרד כי "אין כל כוונה לבטל החלטות של מועצת השמאים, ואין אף חשש לתוקפן של החלטותיה. כך אף אין כל קושי באשר לפנקס השמאים או ספק באשר לתוקף המינויים של השמאים המכריעים והחלטותיהם".

לדברי משרד המשפטים, "כבר יותר מעשור ובאופן מסורתי מכהן המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לעניינים אזרחיים כיו"ר מועצת שמאי המקרקעין. לאורך כל תקופת כהונתה של עו"ד דנה כיו"ר מועצת שמאי המקרקעין היה הדבר ידוע, ובכלל זה נוכח ישיבות שנערכו אחת לתקופה עם שרי המשפטים לדורותיהם בענייני המועצה השוטפים".

הנהלת משרד המשפטים הודיעה כי החלטת ועדת החריגים בנציבות שירות המדינה לדחות את בקשת היועמ"ש יהודה וינשטיין להאריך את תקופת כהונתה של דנה כמשנה ליועמ"ש למשך חצי שנה, "פוגעת פגיעה קשה ברציפות התפקודית של משרד המשפטים ואף מעלה סימני שאלה של ממש באשר לסבירותה. הנהלת המשרד שוקלת את צעדיה בעקבות ההחלטה האמורה".

מנכ"ל משרד המשפטים, ד"ר גיא רוטקופף, הדגיש כי "שרית דנה מסיימת תקופת כהונה מוצלחת ביותר כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה וכיו"ר מועצת שמאי המקרקעין. במהלך תקופה זו הובילה רפורמות ותהליכי שינוי מגוונים, וביניהם חקיקה והשקה מוצלחת של מערך השמאים המכריעים".

לדברי רוטקופף, "יש לי אמון מלא בדנה. צר לי על כך שנעשה ניסיון על סמך שגגה טכנית במהותה שנפלה במהלך העניינים השוטף הנוגע למינויים פנימיים במשרד, להטיל דופי בעבודתה של עובדת ציבור מסורה, שלזכותה קריירה עשירה של תרומה למטרות השירות הציבורי ולהגנה על שלטון החוק".