פסגות ממליץ על מניות הביטוח: "עדיפות על מניות הבנקים"

בבית ההשקעות סבורים כי "רוב חברות הביטוח נסחרות במכפילי הון שאינם גבוהים משמעותית מאלה של הבנקים"

"אף שמניות הביטוח התאוששו מהשפל, רובן עדיין נסחרות במכפילי הון שאינם גבוהים משמעותית מאלה של הבנקים. מה גם שמכפילי ההון של חברות הביטוח צפויים לרדת עוד, הודות לרווחיות הצפויה ברבעון הרביעי ב-2012. לכן, אנו עדיין מעדיפים את הביטוחים על פני הבנקים". כך מעריך טרנס קלינגמן - מנהל צוות מחקר sell side מפסגות, בסקירה לענף הביטוח, שבה הוא מוסיף ש"חברות הביטוח עדיין ישיגו תשואה על ההון גבוהה מזו של הבנקים".

לדברי קלינגמן, "על אף מבול הרגולציה שנחת על חברות הביטוח, אנו עדיין סבורים שלאורך זמן הן יצליחו להשיג תשואה על ההון גבוהה יותר מאשר הבנקים. לדעתנו, היכולת של חברות הביטוח להשיג תשואה עודפת על ההון נובעת בעיקר מהיכולת לגבות דמי ניהול משתנים בפוליסות ביטוח חיים שהונפקו ב-1991-2003, ומהיכולת להניב תשואה עודפת מעל התשואה המובטחת בפוליסות שהונפקו מלפני 1990".

עם זאת, מציין קלינגמן, "קיימים סיכונים לא מבוטלים העשויים לאיים על רמת הרווחיות השוטפת של חברות הביטוח החל מרגולציה נוספת שנועדה להגביל את דמי הניהול וכלה בהשפעת ארוכת טווח של סביבת ריבית נמוכה".

עוד הוא מציין כי "עסקת מגדל מהווה נקודת תצפית נדירה המאפשרת לנו לגזור שווי לסקטור הביטוח". לדבריו, "המחיר של העסקה המקורית, מבלי להתייחס להנחה של כ-15% שבה זכה אליהו בסוף התהליך, אינו משקף מחיר רצפה מחד וגם לא פרמיית שליטה גבוהה, אלא מחיר יחסית הוגן".

בהקשר זה הוא מצמיד למגדל שווי כלכלי של כ-7.16 מיליארד שקל, להראל - 6.02 מיליארד שקל, לכלל - 4.36 מיליארד שקל, להפניקס - 3.53 מיליארד שקל, ולמנורה מבטחים הוא מצמיד שווי כלכלי של כ-3.28 מיליארד שקל.

לדברי קלינגמן, בשורה התחתונה "הראל היא המועדפת בסקטור, וגם כלל ביטוח, מנורה והפניקס זוכות להמלצת קנייה", בעוד ש"מניית מגדל יקרה יחסית לסקטור ולכן מקבלת המלצת החזק".

לגבי כלל ביטוח הוא מציין, ש"2013 צפויה להיות שנת מפנה, הודות לכניסה של מנכ"ל חדש, ולכן התוצאות צפויות לגלות סימנים של שיפור".

ההמלצות של טרנס קלינגמן
 ההמלצות של טרנס קלינגמן