"המחבל היהודי" ג'ק טייטל הורשע ברצח שני פלסטינים

בנוסף הורשע טייטל בשני ניסיונות רצח, עבירות חבלה והסתה לאלימות ■ טייטל טען כי לא היה שפוי בעת ביצוע המעשים, אך ביהמ"ש לא קיבל את טענתו

ג'ק טייטל, "המחבל היהודי", הורשע היום (ד') ברצח שני פלסטינים ובשורה של מעשי חבלה - כך דווח בגלי צה"ל. שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיעו היום טייטל ב-10 עבירות שונות - שתי עבירות רצח, שני ניסיונות רצח, עבירות חבלה והסתה לאלימות.

טייטל טען כי הוא אינו אחראי למעשיו מכיוון שלא היה שפוי בעת המעשים, אך בית המשפט לא קיבל את טענת אי-השפיות של טייטל והרשיע אותו. הטיעונים לעונש יתקיימו בחודש הבא.

מכתב האישום שהוגש נגדו בנובמבר 2009 עלה כי טייטל הפעיל רשת טרור יהודית של אדם אחד, שכללה שני מקרי רצח של פלסטינים בשנת 1997. עוד עלה מכתב האישום כי טייטל היה אחראי על 4 ניסיונות רצח ועל פיזור כרוזים ובהם דברי הסתה והבעת תמיכה ברצח שהתרחש בבית אגודת הלהט"ב בתל-אביב.

בחומרים מתוך החקירה של טייטל שנחשפו בעבר עלה כי למשטרה ולשב"כ היו במשך שנים סימנים המצביעים על מעורבותו של טייטל בפיגועי הטרור וברצח הפלסטינים, אך הם בחרו להתעלם ובכך איפשרו לטייטל להמשיך בסדרת הפיגועים שביצע במשך למעלה מעשור.

כך, למשל, התברר כי בעת חקירת רצח נהג מונית ערבי בשנת 1997, ציינה המשטרה כי עם חזרתו לארץ של טייטל הוא ייחקר בנושא, אולם התיק נסגר.

קטעים מחקירתו של טייטל שהתפרסמו הצביעו על כך שטייטל התכוון להמשיך לפגוע גם בפעילי שמאל נוספים, לאחר שניסיונו לפגוע בפרופ' זאב שטרנהל על-ידי הטמנת מטען חבלה לא צלח.

מחקירתו של טייטל עלה כי אילולא נעצר היה ממשיך בסדרת פיגועי הטרור. "רציתי לחטוף ערבי ולרצוח אותו לעיני מצלמות", אמר "המחבל היהודי" בעדותו, "רציתי לגרום לערבים לצאת להפגין, ולאלץ את המשטרה לבטל את מצעד הגאווה".