כיל פתחה את 2013: תמכור 660 אלף טון אשלג ללקוחות בסין

האשלג יסופק במחצית הראשונה של 2013 ■ ביום האחרון של 2012 חתם תאגיד קנפוטקס על חוזה אספקת אשלג עם הסינים במחיר של 400 דולר לטון

כיל מדווחת הבוקר (ה') כי אתמול נחתמו הסכמים עם מספר לקוחות בסין לאספקת אשלג במהלך המחצית הראשונה של 2013 בהיקף כולל של 660 אלף טון.

החברה מציינת בהודעתה כי מחיר המכירה בחוזים שנחתמו דומה למחיר שנקבע לאחרונה בעסקאות עם יצרנים אחרים המספקים אשלג לשוק בסין. נזכיר כי ביום האחרון של 2012 חתם תאגיד קנפוטקס, המאגד את מוזאיק, אגריום ופוטאש, על חוזה אספקת אשלג עם הסינים במחיר של 400 דולר לטון, ירידה של עשרות דולרים מהחוזים שנחתמו בתחילת 2012.

עוד מעדכנת החברה כי הסכמים אלה מהווים חלק מהסכם מסגרת שנחתם לאחרונה עם הלקוחות לאספקת אשלג בהיקף כולל של 3.3 מיליון טון בשלוש השנים הקרובות.

סין זקוקה לדשן האשלגן בכמויות גדלות והולכות על מנת להבטיח את אספקת המזון בכמות ובאיכות הראויה לאוכלוסייתה הגדלה, ולאור עליית רמת החיים ושינוי הרכב התזונה של תושביה.

דני חן, מנכ"ל כיל דשנים, מסר כי "שוק האשלג הסיני, שצומח בהדרגה לשוק האשלג הגדול בעולם, חוזר לצרוך כמויות משמעותיות של אשלג במטרה להבטיח כמויות מספקות של יבול חקלאי עבור אוכלוסיית סין הענקית. הגידול במספר לקוחותינו בסין, הרחבת סל מוצרי האשלג והסכמי מסגרת לאספקת מעל 3 מיליון טון אשלג ב-3 שנים הינם ביטוי להצלחת המדיניות בה נקטנו כדי לבסס את מעמדנו כספק מרכזי לשוק הסיני הצומח. אנו מעריכים מאד את האמון שהלקוחות נותנים בנו ומבטיחים להמשיך להיות יעילים, יצירתיים ואמינים גם בעתיד כדי לחזק ולבסס אמון זה".