ינאי: "כמה אפשר לקשקש על הגז? לא מעניין מה מצאו ב'תמר'"

יו"ר איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה תקף היום בכנס השנתי של האיגוד את הממשלה על היחס שלה להיי-טק ■ "יש 80 מיליארד דולר בקופת הנגיד, וזה בגללנו, בגלל היצוא שלנו"

אלישע ינאי, יו"ר איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה, הזהיר היום מההאטה בענף ההיי-טק, במהלך הכנס השנתי של איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתכנה שנערך בתל-אביב. ינאי טען כי המשבר העולמי בתחום ההיי-טק מתחיל לתת את אותותיו על התעשייה בישראל.

ינאי תקף במהלך הנאום שלו בכנס את התנהלות הממשלה בעניין וטען שהיא לא מטפלת בבעיות שניצבות בפני ענף ההיי-טק בישראל. "אני מאוד מודאג. הפוקוס הלאומי הוא לא אצלנו", אמר ינאי בכנס. "אם נהיה חזקים כלכלית וניקח את התל"ג לחמישים אלף דולר לנפש יהיה לנו טוב. בזה אנחנו יכולים להשפיע. שהממשלה שתקום תשב אתנו, לא מעניין את הסבתא שלי אם אלעד קנו או לא קנו בית בלאס וגאס. אנחנו לא צריכים כתבות שער, אלא לטפל בבעיות האמיתיות".

בנאום שלו תקף יו"ר איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה את ההסתמכות היתרה, לדעתו, של הממשלה על הגז. "כל התעשייה תלויה בנו ולא בגז. כמה אפשר לקשקש על הגז? זה אנחנו והילדים שלנו זה תלוי בחינוך ובמספר המהנדסים והמתכנתים", אמר ינאי. "יש 80 מיליארד דולר בקופת הנגיד וזה בגללנו בגלל היצוא שלנו. זה מוציא אותי מדעתי. אנחנו תעשייה של 25 מיליארד ב2011. זה ביזיון שלא גדלנו ב-10%!".

ינאי אמר כי צריך לדאוג לשילוב החרדים והערבים בתחום ההיי-טק על מנת שהענף ימשיך לצמוח. "אנחנו גדלנו וזה בזכות המהנדסים והעלייה הרוסית, אם לא נכניס את הערבים ואת החרדים אנחנו בצרות", אמר ינאי. "ולא מעניין אותי מה מצאו ב"תמר"".