משדרים בחירות: מה מתכננים ערוצי הטלוויזיה ליום שלישי?

המשבר הכלכלי בחברות החדשות בטלוויזיה הביא לכך שמשדרי הבחירות השנה יהיו ריקים מגימיקים ■ בחברות החדשות אף שקלו לערוך מדגם משותף, אך נסוגו מהרעיון ■ החידוש בבחירות 2013 יהיה האולפנים המיוחדים באתרי האינטרנט

בחודשים האחרונים, מאז הוכרזו הבחירות, התנהלו מגעים בין חברות החדשות של הערוצים המרכזיים 1, 2 ו-10, להפוך את המדגם - אותו סקר מכריע שמפורסם בשעה 22:00 בלילה בכל אחד מהערוצים - למשותף. הרעיון היה לחלוק בהוצאות התשתיות והפריסה. אחרי הכול, מדובר בהוצאה העיקרית של מערכות הטלוויזיה בבחירות הנוכחיות, שנערכות בצל משבר כלכלי חריף.

"כמו בבחירות 2009, שהיו אז בדיוק אחרי מבצע 'עופרת יצוקה', קרה דבר דומה בבחירות האלה, כשנותרו לנו שבועות בודדים להתכונן לבחירות", אומר סמנכ"ל התוכן של חדשות 2, חיליק שריר.

לדבריו, "מבחינה טכנולוגית לא יהיו חידושים בצורת הולוגרמות למשל, שאולי היינו שוקלים לעשות. השילוב של לוח זמנים הצפוף והמגבלות התקציביות לא מאפשר לנו הרבה מעבר לשינויים במבנה האולפן, שילבש חג, ובאריזה הגרפית".

בגלל חילוקי דעות בין הסוקרים הוחלט שלא להציב מדגם משותף, והעלויות הכבדות, העומדות על מאות אלפי שקלים, של פריסת קלפיות ודיילים ברחבי הארץ, יפלו על חברות החדשות.

ההערכה היא כי ההוצאה לערב בחירות תעמוד על כמיליון שקל לפחות. הדגש, אם כן, יינתן יותר על תוכן ופחות על פירוטכניקה ייחודית.

החל מבוקר יום שלישי, יום הבחירות, ישודרו מבזקים תכופים בכל הערוצים. חדשות 2 תיקח לעצמה את השידור בשעה 16:00, ומרגע זה ישודרו משדרי חדשות ברצף.

חדשות 2 תחלוק את השידור עם קשת, חברת-האם, שזה יום השידור שלה. תוכנית הבוקר של הזכיינית תורחב, ומערכוני "ארץ נהדרת" ישולבו לכל אורך יום השידורים, ששיאו יהיה בהצגת תוצאות המדגם של מינה צמח בשעה 22:00.

יונית לוי תוביל את הערב החל מ-19:30, וצוות חברת החדשות של 2 וקשת יתפרס במוקדי השידור השונים. אילנה דיין תוביל את השידור ממטה הליכוד, ודני קושמרו יוביל את השידור ממטה מפלגת העבודה. בשעה 21:00 תחבור למשדר נבחרת "ארץ נהדרת", בתוכנית בחירות מיוחדת בשידור חי.

אילון ב-mako

לאחר בדיקת הנושא הוחלט כי יעקב אילון לא ישדר תוכנית שתוכננה בשעה 19:00, אלא שהטאלנט החדש של קשת יהיה הפנים של mako ויוביל את השידורים באתר. הוא ינהל את הדיווחים השוטפים ואת הסיקור שיעבירו כתבי האתר ממוקדים שונים וכן מאולפן הבחירות בנווה-אילן.

עם פרסום תוצאות המדגם יעלה רכיב מיוחד בעמוד הבית של mako, שיציג את "מדגם המדגמים" מכל ערוצי הטלוויזיה והאינטרנט, והאתר יספק מבט אל אחורי הקלעים של שידורי חדשות 2.

בטוויטר, אודי סגל ועמית סגל יעדכנו לאורך הלילה בציוצים משלהם.

מהלך מעניין במיוחד ואף היסטורי יקרה באתר האינטרנט ynet בערב הבחירות. שם יתקיימו שידורים חיים - שישלבו לראשונה אי-פעם את שלל פרשני עיתון "ידיעות אחרונות" המודפס.

את ערב השידורים, שאליו יגיעו עשרות אורחים, יוביל אטילה שומפלבי. בין פרשני "ידיעות" שיגיעו לשידורים יהיו גם שמעון שיפר, סבר פלוצקר, נחמה דואק, יועז הנדל, רענן שקד ויגאל סרנה.

ביום רביעי יתקיים שידור נוסף, לסיכום וניתוח תוצאות הבחירות. ממטה הליכוד ישדרו ל-ynet יובל קרני, מורן אזולאי ואחיה ראב"ד; וממטה העבודה - צביקה ברוט, אליאור לוי ושחר חי.

דגש על התוכן

גם בערוץ 10, שהביא בימי בחירות בעבר להטוטים כמו אולפן שקוף בכיכר רבין ומדגם על בנייני עזריאלי, יספק השנה לכל היותר מסך מגע משוכלל שעליו יורכבו התוצאות. הערוץ ייתן את הדגש על התוכן.

גם בערוץ 10 שידורי החדשות יחלו בשעה 16:00 עם רפי רשף, ובשעה 19:00 ייקח לעצמו את השידור גיא פינס בתוכנית מיוחדת עד לשעה 20:00, אז יעביר את השידור לתמר איש-שלום. נדב פרי ישדר ממטה הליכוד, וגיא זהר ישדר ממטה העבודה.

מול "ארץ נהדרת" ישדר הערוץ את "בובה של מדינה", עד לשידור תוצאות המדגם. זהר יפתח את השידור בבוקר למחרת עם תוצאות האמת, לפני השידור של אורלי וילנאי וגיא מרוז.

בערוץ 1 יעשו שימוש באולפן הווירטואלי שהוקם שם במונדיאל, ובו תתנהל עיקר ההתרחשות. בערוץ לא היו לבטים באשר להצבת גאולה אבן בהובלת המשדר, למרות ההתעסקות ביחסיה עם שר החינוך, והיא תהיה הפנים של הערוץ בערב ההכרזה על המנצח בבחירות, יחד עם אילה חסון.

ערוץ 1 יפתח את ערב השידור בשעה 16:15, עם תוכנית בידור שתארח חברי כנסת לשעבר. "מבט" תשודר כרגיל עם מירב מילר ואמיר איבגי, וגדי סוקניק יגיש בשעה 20:45 מופע בידור מרכזי בשם "יום הבוחר".

אבן וחסון ייקחו את המושכות בשעה 21:35 לתוך הלילה. מנו גבע יציג את המדגם שלו בשעה 22:00. ממטה הליכוד ביתנו ישדרו מטעם ערוץ 1 וקול ישראל עודד שחר, בועז שפירא, צ'יקו מנשה, יואב קרקובסקי ורונן פולק; וממטה העבודה ישדרו אמיר בר-שלום, מיכל רבינוביץ', ארנון מאיר, אופיר ברק ומורן עופר.

באתר וואלה יוביל ינון מגל את ערב השידורים באולפן חי. המשדר יכלול שורה של פרשנים ופוליטיקאים, את כל מדגמי הטלוויזיה ודיווחים ממטות המפלגות. לצוות ההגשה יצטרפו לוסי אהריש, הילה קובו והדס סיני. כמו כן, ישולב פאנל סאטירי בהשתתפות הדר לוי, רועי לוי ושרון טייכר.

אילן ישועה, מנכ"ל וואלה, מסר כי "מדובר בעוד שלב בהפיכתה של וואלה לגוף החדשות המוביל בישראל, שמספק את מוצר החדשות הטוב ביותר עם עדכניות, עומק ואמינות".

בערוץ 9 דובר הרוסית יחלו דיווחי הבחירות מהשטח בשעה 15:00, עם מבזק מיוחד הכולל פריצות ממטות המפלגות השונות. המשדר לאחריו יחל בשעה 17:00. המהדורה המרכזית של הערוץ תחל בשעה 19:00, וגם שם יוצג מדגם בשעה 22:00.