לקוחות כאל קיבלו פירוט חשבון של לקוחות אחרים

פוטנציאל התקלה עשוי להגיע לכמה מאות לקוחות ■ לקוחה: "זה לא יעבור בשקט" ■ כאל: "מדובר בתקלת דפוס נקודתית"

תקלה חמורה בחלוקת החשבונות של חברת כרטיסי האשראי כאל. ל"גלובס" נודע כי חלק מלקוחות כאל הופתעו באחרונה לגלות כי קיבלו חשבונות של לקוחות אחרים בחברה.

הלקוחות קיבלו חשבון של לקוחות אחרים, ונחשפו לפרטים האישיים שלהם (שם, כתובת וכדומה) וכן לפירוטי הקניות שלהם.

עד כה נרשמו תלונות של כמה עשרות לקוחות, ואולם לפי הערכות פוטנציאל התקלה עשוי להגיע לעד כמה מאות לקוחות. נציין כי מקור התקלה הוא ככל הנראה באחד מבתי הדפוס, ולא במערכות המחשוב של כאל.

מכאל נמסר: "מדובר בתקלת דפוס נקודתית, שנתגלתה במספר מצומצם מאוד (כמה מאות) של דפי פירוט. התקלה אותרה, ובימים הקרובים יישלחו דפי פירוט תקינים לקבוצת הלקוחות הרלוונטית. אנו נוקטים את כל האמצעים הדרושים על מנת למנוע הישנות מקרה זה בעתיד".

"טעות חמורה"

התקלה עוררה זעם בקרב לקוחות החברה שנפגעו ממנה והרגישו שפרטיותם נפגעה. "קיבלתי את הפירוט החודשי שבו מופיע מצד אחד פירוט של אחד הכרטיסים שלי, ומהצד השני פירוט כרטיס אשר אינו שלי. מדובר בטעות חמורה אשר לא תעבור בשקט, היות ופירוט כרטיס נוסף שלי מסתובב איפשהו, ומישהו אחר רואה את הרכישות שלי עם כתובת המגורים ו-4 הספרות האחרונות של הכרטיס", כתבה אחת הלקוחות בדף הפייסבוק של החברה.

את כאל - שבשליטת בנק דיסקונט (78%) והבנק הבינלאומי (22%) - מנהל ישראל דוד, שצפוי לעזוב בקרוב את החברה. יחליף אותו דורון ספיר.

עוד נציין כי בימים אלה מתמודדת החברה עם דרישה של בנק ישראל להטיל על כאל קנס בגובה של כמה מיליוני שקלים. בבנק ישראל טוענים כי כאל לא תיקנה כנדרש את הליקויים שנמצאו בפרשת סליקת הפרונו ואתרי ההימורים.

דוד אמנם השקיע מאמצים לטפל בתקלות שהביאו לפרשה, ואולם בבנק ישראל לא חושבים שהדברים נעשו במידה הרצויה. לפני כשבועיים הציגה כאל את הצד שלה בפני בנק ישראל, וההחלטה הסופית באשר לקנס וגובהו צפויה להתקבל בקרוב.