תושבי עמק חפר מפגינים נגד הקמת מתקן קבלה לגז במועצה

עשרות מתושבי מועצת עמק חפר מפגינים מול ביתו של שר האנרגיה עוזי לנדאו ברקע להחלטה להקים מתקן קבלה לגז הטבעי ■ התושבים טוענים כי האתר בעמק חפר נבחר ללא בדיקה מדוקדקת של ההיבטים הבטיחותיים ואחרים

עשרות מתושבי עמק חפר מפגינים כעת מול ביתו של שר האנרגיה, עוזי לנדאו, על רקע הכוונה להקים מתקן חופי לקבלת הגז הטבעי מהמאגרים הימיים באזור עמק חפר.

המועצה הארצית לתכנון ובניה החליטה לפני מספר שבועות להורות על עריכת תסקיר סביבתי מתקדם לשני אתרים שעשויים להתאים להקמת מתקן קבלה, בתום הליך תיכנוני שנערך כשנתיים. האתרים שנבחרו הם בקרבת תחנת הכוח חגית ביוקנעם וליד מתקן לטיהור שפכים מרץ שבעמק חפר.

התושבים טוענים כי האתר בעמק חפר נבחר ללא בדיקה מדוקדקת של ההיבטים הבטיחותיים, הביטחוניים, הבריאותיים והסביבתיים של האסון שעלול להתרחש במקרה של תקלה במתקן, שישתרע על שטח של כ-120 דונם. החלטת המועצה הארצית קיבלה גיבוי ותמיכה של השרים לנדאו, ארדן וישי. עד להקמת מתקן הקבלה יוזרם כל הגז של מדינת ישראל דרך תחנת קבלה אחת באשדוד.

התושבים הניפו שלטים נגד הקמת מפעלי הגז ביבשה ובעד הקמת מפעלי הגז בים, ונגד התמיכה של השר בחלופה היבשתית שעלולה לסכן חיי אדם. בין היתר דרשו התושבים מהשר להיפגש איתם ולהסביר להם את פשר תמיכתו בפרויקט הבעייתי. בשבועות הקרובים יחריפו התושבים את פעולות מחאה בהפגנות ברחבי הארץ וליד בתיהם של השרים המעורבים בהחלטה, והשרים החדשים שיכנסו לתפקידם אחרי הבחירות.

רני אידן, ראש מועצת עמק חפר אמר כי: "איננו מקבלים תשובות לשאלות פשוטות שאנו מפנים. כל סימני השאלה שאנו מעלים נתקלים בקיר אטום מצד המדינה וכל העניין מתנהל תחת מעטה חשאיות שמעורר חשד באופן קבלת ההחלטות. תושבי עמק חפר ואני בראשם ימשיכו להיאבק נגד החלטות שמתקבלות היום בפזיזות ועלולות לעלות בחיי אדם". יוני ארי, ראש מטה מאבק התושבים אמר כי "בכוונתנו לנהל מאבק חסר פשרות בכל הכלים העומדים לרשותנו. מה שנעשה כאן זהו מחדל שיוביל לאסון, לסיכון חיים ולבכייה לדורות. אנו מקווים ששרי האנרגיה, הגנת הסביבה והפנים החדשים לא יהיה אטומים כמו השרים הנוכחיים ויקשיבו לנו."