הבורסה סגרה בעליות; בריינסוויי זינקה 6.9%, כיל 1.3%

מחר לא יתקיים מסחר לרגל הבחירות הכלליות לכנסת ■ בוול סטריט אין היום מסחר, לרגל יום מרטין לות'ר קינג ■ הפועלים: "לבחירות השפעה שולית על השוק" ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל

המסחר בבורסה בת"א נסגר היום (ב') בעליות קלות לאחר יום תנודתי, על רקע עליות בשוקי אירופה, וזאת לקראת הבחירות הכלליות לכנסת שיתקיימו מחר (לא יתקיים מסחר מקומי, ביום זה). המשקיעים בארץ ממשיכים להמתין להתפתחויות בחו"ל, כאשר היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל יום מרטין לות'ר קינג. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל.

המשקיעים בישראל ממתינים למחר, יום הבחירות הכלליות לכנסת. קרוב לוודאי שראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא זה שירכיב גם את הממשלה הבאה, אך אם המגמה בסקרים תימשך עלול ליווצר מצב בו יתקשה להרכיב קואליציה יציבה.

הדר אשרת, מנהל דסק מניות בדויטשה בנק ישראל, אומר בשיחה עם "גלובס" כי "הבחירות עבור הזרים מעניינות. אנחנו מבינים שהם מסמנות עבורם נקודה קריטית כשהם באים לבחון מחדש השקעה בישראל. מה שהכי מטריד אותם זה בעיקר ההיבט הכלכלי. הבחירות הרי נבעו ממצוקה של נתניהו שבאה על רקע רצונו לבצע קיצוצים בתקציב". (לסיפור המלא)

בסקירה היסטורית מקיפה שפרסם אמש בנק הפועלים אודות תוצאות הבחירות והשפעותיהן על המסחר המקומי, מעריכים כלכלני הבנק כי לבחירות תהיה השפעה מינורית בלבד על השוק. "בטווח הקצר עלול השוק לסבול מחולשה, פחות בגלל הבחירות עצמן, ויותר בגלל החשש מפני תקציב הכולל שורת גזירות כלכליות, ובשל האתגרים מולם צפויה הכלכלה המקומית להתמודד בחודשים הקרובים", לשון הסקירה.

ובמעבר חד לזירת המאקרו המקומית. לפי חישובים של יונתן כץ, כלכלן ראשי של לידר שוקי הון ולשעבר בכיר באגף התקציבים באוצר, ב-2012 יחס החוב הממשלתי לתוצר עלה מ-72.7% תמ"ג ל-73.6% תמ"ג (ללא הרשויות המקומיות). ל"גלובס" נודע כי נתונים דומים מאד מסתובבים בחטיבת המחקר של בנק ישראל - אולם נראה כי במשרד האוצר מעכבים את פרסומם. כלכלת בחירות? ימים יגידו.

בתוך כך, מגמת הגיוסים החיובית בתעשיית קרנות הנאמנות נמשכת - לאחר שבשבוע האחרון גויסו מיליארד שקל, מתוכם כ-530 מיליון שקל נותבו לקרנות הכספיות וכ-470 מיליון שקל זרמו לקרנות המסורתיות בהובלת קרנות אג"ח קונצרני וכללי. מתחילת החודש גייסה תעשיית קרנות הנאמנות סכום חסר תקדים של כ-4.9 מיליארד שקל - קצב הגיוסים (13 ימי מסחר בלבד עד כה) הגבוה ביותר ב-6 שנים האחרונות. (לסיפור המלא)

מחזור ענק בכיל; בריינסוויי מזנקת

בזק במוקד, לאחר שמנכ"ל החברה אבי גבאי התפטר אתמול באופן מפתיע מתפקידו, זאת לאחר כהונה בת 6 שנים. גבאי יישאר בתפקידו חצי שנה נוספת, ולאחר מכן יפרוש לטובת אתגרים חדשים. (לסיפור המלא)

מלאנוקס צפויה לסכם את הרבעון הרביעי של 2012 מחרתיים, והאנליסט יונתן קרייזמן מכלל פיננסים מנסה להעריך היום את התחזיות לרבעון הראשון של 2013, אותן צפוי מנכ"ל ומייסד החברה איל ולדמן לספק בשיחת הוועידה שלאחר פרסום התוצאות הכספיות. קרייזמן מציין כי בהתאם לאזהרת ההכנסות שפורסמה לרבעון הרביעי, הוא חושש כי מה שהחלה כחולשה חד פעמית ברבעון החולף תימשך גם במחצית הראשונה של 2013. הוא נותר בהמלצת "תשואת שוק" ומעריך כי החולשה הפוקדת את מלאנוקס נובעת מסביבת המאקרו ואינה מעידה על שינוי בבידול הטכנולוגי שלה.

מניית כיל ריכזה מחזור גבוה מאוד וסגרה בעלייה, ככל הנראה על רקע פעילות של משקיעים זרים.

בעלי האג"ח של חברת אלביט הדמיה בשליטתו של מוטי זיסר, התכנסו אמש לדון בהסדר החוב מול החברה בת"א. במסגרת הכינוס, עדכן סמנכ"ל הכספים של אלביט כי "אנו לא עומדים בתנאי הלוואה לבנק הפועלים" - זאת, בעוד הבנק דורש חיזוק הבטחונות של הלוואה בגובה של 60 מיליון שקל (בגין צניחת מניית החברה הבת, פלאזה סנטרס). לחברה יש גם חוב בעייתי לבנק לאומי.‏

בריינסוויי מצפה להגיע להסכם עם חברת מכשירים רפואיים בארה"ב ברבעון הראשון של 2013, אשר תשווק ותפיץ במדינה את מכשיר ה-Deep-TMS של החברה לטיפול בחולי דיכאון. כך מסר עוזי סופר, מנכ"ל החברה, בראיון ל"בלומברג" שפורסם היום.

כן פייט ביופרמה הודיעה על העברת מערך הייצור של תרופות החברה לסין וזאת בהמשך להצלחת החברה וחברה הסינית בשם Chemspec, בהשגת אופטימיזציה בתהליך הייצור של כמויות מסחריות של החומרים הפעילים ובעלויות נמוכות משמעותית. כן פייט מעריכה כי כתוצאה מהייצור בסין תוכל החברה להשיג חיסכון מצטבר בעלויות של מיליוני דולרים.

הראל השקעות תרכוש מרבוע כחול מחצית מפרויקט מתחם קומברס ברעננה. היקף ההשקעה הכולל בפרויקט צפוי להסתכם בכ-285 מיליון שקל - כאשר חלקה של הראל בהשקעה, כ- 143 מיליון שקל, יבוצע מכספי העמיתים ומכספי הנוסטרו של החברה.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]