כחלון: "רפורמת הדיור נתקעה בגלל מפלגות סקטוריאליות"

השר כחלון בראיון לגל"צ הבוקר, לאחר שנודע על מינויו לתפקיד יו"ר מועצת מינהל מקרקעי ישראל: "עכשיו הכוח עבר לליכוד" ■ "למדינה יש מונופול על קרקעות - שצריך לשחרר" ■ "אם לא הייתי מאמין בנתניהו, לא הייתי פה"

"ראש הממשלה מדבר על הוזלת מחירי הדיור כבר 4 שנים. זה בוער לכולנו בנשמה. 138 משכורות צריך לאסוף כדי לרכוש דירה במדינת ישראל - זה לא הגיוני. ראש הממשלה קרה לי לקחת חלק ולעזור לקיים את הרפורמה בדיור, שנתקעה בגלל מפלגות סקטוריאליות", כך אמר הבוקר (ג') השר משה כחלון, בראיון לגל"צ, לאחר שנודע על מינויו לתפקיד יו"ר מועצת מינהל מקרקעי ישראל.

- למה להודיע עכשיו?

כחלון: "ראש הממשלה רצה לצאת בהצהרת כוונות ולהודיע על כוונתו עכשיו. אבל אנו צריכים לדבר על העניין. זוג לוקח משכנתא ומשתעבד לכל החיים. זו עובדה שמחירי הקרקעות הם גבוהים, למדינה יש מונופול שצריך לשחרר, צריך ליצור היצע הרבה יותר גדול ממה שיש היום".

"התגייסתי כדי לעשות את זה - לא במשרה מלאה ולא בחצי משרה, זה תפקיד שקובע מדיניות", המשיך כחלון. "ממשלת ישראל ומפלגת השלטון, לטוב ולרע, רוצים לשנות את המצב הזה".

באשר לדרך בה ישפיע על מחירי הדיור, אמר כחלון: "אנו יודעים שמחירי הקרקעות משפיעים על מחירי הדירות. צריך לקיים רפורמה ולהגדיל את היצע הקרקעות שיוביל למחירים נמוכים ולשירות טוב".

בהתייחס למניעתו של היועץ המשפטי לממשלה לשדר את המינוי בתקשורת, אמר: "פחות מעניין אותי אם שידרו או לא שידרו, אני מתעסק במה שאני עושה ולא במה שאני אומר. אני חושב שהתגובה של השופט רובינשטיין קצת מוגזמת".

"עכשיו הכוח עבר לליכוד", סיכם. "הליכוד היא מפלגה שרוצה להיות גדלה, להצליח, והיא עושה הכל כדי לצבור עוד מנדטים. אם לא הייתי מאמין בנתניהו, לא הייתי פה ולא הייתי לוקח על עצמי תפקידים. יש גורמים אינטרסנטים שרוצים ליצור מצג שווא שאני לא מאמין בנתניהו - אבל אני לא מבין על אילו לחצים מדברים".