אחרי 4 שנים עם מקאן: זוגלובק בוחנת מכרז על תקציב הפרסום

בשנים האחרונות פרסמה החברה בהיקף נמוך ■ בכירים בזוגלובק נפגשו לאחרונה לפגישות היכרות עם מספר משרדי פרסום

האם חברת זוגלובק ומשרד הפרסום שלה על פרשת דרכים? ל"גלובס" נודע כי זוגלובק בוחנת את האפשרות להפסיק את ההתקשרות עם מקאן-אריקסון ולצאת למכרז לבחינת משרד חדש.

לאחרונה נפגשו נציגי החברה עם מספר משרדי פרסום לפגישות היכרות, בהן דובר על כך שהחברה שוקלת את צעדיה בנושא.

מקאן-אריקסון זכה בתקציב זוגלובק בתחילת 2008, לאחר מכרז בן לקחו חלק 5 משרדים: מקאן-אריקסון, אדלר-חומסקי, באומן-בר-ריבנאי, ראובני-פרידן וזרמון-גולדמן. תקציב הפרסום, כפי שהוגדר אז על-ידי החברה, עמד על כ-7 מיליון דולר בשנה.

צניחה בפרסום

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי לפחות בשנים האחרונות פרסמה החברה בהיקפים צנועים בהרבה.

ב-2010 עמד היקף הפרסום של החברה על כ-7 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-2 מיליון דולר במחירים ריאליים; ב-2011 פרסמה החברה בהיקף של כ-4.3 מיליון דולר; וב-2012 הפסיקה החברה לפרסם לחלוטין.

לפני כשנה נקלעה זוגלובק למשבר כתוצאה מבעיה שהתגלעה בקו ייצור הפסטרמה. ההשקעות להן נדרשה החברה הביאו למיקוד גבוה יותר בייצור, מה שגרר עצירה מוחלטת כמעט בהיקפי הפרסום.

22 שנה בליניאל

עד לפני מספר שנים היה מערך הפרסום של זוגלובק אחד הדברים היציבים בתחום. במשך 22 שנה טופל רוב התקציב במשרד הפרסום ליניאל DDB.

בהמשך, עוד טרם מיזוג ראובני-פרידן ורבן-גולני, הצטרף רבן-גולני למערך הפרסום של החברה.

באמצע 2003 הצטרף למערך הפרסום של זוגלובק שחקן חדש: משרד הפרסום רגב-קויצקי. בתחילת 2005 התחוללו בזוגלובק מספר שינויים, והוחלט כי בני משפחת זוגלובק יזוזו הצידה מהניהול השוטף, וכי לחברה ימונה מנכ"ל מקצועי שכיר שיובא מבחוץ.

בעקבות שינויים אלה התקבלה החלטה היסטורית בזוגלובק, שלאחר 25 שנות פעילות תופסק ההתקשרות עם ליניאל. בליניאל לא קיבלו את ההחלטה בקלות וניסו להילחם על התקציב אך ללא הצלחה.

ב-2006 הוחלט כי חלק הארי של התקציב יטופל בראובני-פרידן. ב-2008 רכשו האחים עמי ויעל זוגלובק את הבעלות המלאה על החברה, ושוב נעשו שינויים פרסונליים שגררו בעקבותיהם את המכרז בו זכה מקאן.

דובר זוגלובק סירב להתייחס לידיעה.