במי יבחר הצופה?

יום בחירות אינו רק חגה של הדמוקרטיה אלא גם חגיגה למערכות החדשות

ערב הבחירות בערוצים 2 ו-10, יום ג', מ-21:00

יש אדם שקונה את עולמו בשעה אחת, ויש קליפ שקונה אותך בדקה אחת, אפילו פחות מזה. הקדימון של ערוץ 10 לערב הבחירות הוא - למרות פשטותו ואולי אף בגללה - אחד הדברים הנפלאים שנראו לאחרונה על מסך הטלוויזיה. הוא אינטליגנטי, חד, ברור, מדויק, עם פאנץ' רווי בהומור עצמי.

אלמלא היה גם הזמנה למסיבת סיום (של מי בעצם? של המדינה? של ערוץ 10?), ייתכן מאוד שהחיוך לא היה קופא על שפתיי בשנייה שהוא מסתיים.

יום בחירות הוא לא רק "חגה של הדמוקרטיה", כפי שאוהבים לקרוא לו כאן, הוא גם חגיגה למערכות החדשות. הוא תמיד היה כזה: אין קריין חדשות מתחיל שלא מפנטז בלילה על תסריט שבו הוא מישיר את פניו למצלמה ומבשר לאומה על התוצאה הדרמטית, כחיים יבין בשעתו.

אז מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות? השנה יש לערוצי הברודקאסט, 2 ו-10 (ובמידה פחותה בהרבה גם ערוץ 1), לא רק הודעה לבוחר בתיבת הדואר, אלא גם גלויה מהעתיד בדמות אולפני החדשות של הפלטפורמות האינטרנטיות (בראשן ynet ו-וואלה).

קליפ חתרני

אמנם קשה לדמיין את משפחת ישראלי יושבת בסלון ביתה ומתווכחת אם לצפות בערוץ 2 או בוואלה, אבל העובדה היא שהעתיד כבר בפנים, אפילו כאופציה זניחה בלבד.

מה עושים בברודקאסט? ממנפים את עוצמתה של הפלטפורמה: ב-21:00 יתחילו משדרים מיוחדים של "ארץ נהדרת" ו"בובה של מדינה", שאמורים לשעשע אותנו כמעט כל הדרך אל תוצאות המדגם. בתרגום לשפת הרייטינג: הנוק-אאוט של ערוץ 2 לערוץ 10 יחל עוד הרבה לפני משדר הבחירות המיוחד, עם פער שלא ירד מפי שלושה לטובת ערוץ 2.

קשה לדעת אם זה מה שמאפשר לערוץ 2 להריץ קדימון משמים שכל מה שחסר בו הוא פיהוק של יונית לוי, או אולי, בחציה המלא של הכוס, מה שמאפשר לערוץ 10 לעלות עם הקליפ החתרני והנפלא שלו: רקוויאם בקצב הפופ.

30 שניות שאומרות לפוליטיקאי שהוא אולי יכול לחייב אותנו לצפות בתעמולת בחירות שאבד עליה הכלח, אבל הוא לא יכול לגרום לנו להאמין בה.