"הרוב מעריכים שהראלי יימשך - אין סיבה שייפסק"

מחלקת המחקר של אקסלנס: השוק המקומי פותח פער שלילי מול השווקים במערב - המשקיעים המקומיים חוששים מהשלכות תוצאות הבחירות על הסקטור העסקי

השוק המקומי פותח שוב פער שלילי מול השווקים במערב ולא מצטרף לראלי - כאשר המשקיעים המקומיים חוששים מהשלכות תוצאות הבחירות על הסקטור העסקי. כך מסכמים את ימי המסחר האחרונים במחלקת המחקר של אקסלנס.

"בשלב זה רובם מעריכים שהראלי יימשך רק מפני שאין באמת סיבה נראית לעין מדוע הוא ייפסק (בסוף תהיה אחת כזו - השאלה מתי)", כותבים באקסלנס.

עוד מבהירים בבית ההשקעות, כי "למרות המגמה השורית בעולם ולמרות שהשוק המקומי מצליח לסגור את הפערים בצורה טובה בסוף שנת 2012 ולמרות שלא באמת ניתן להגיד שהחברות פה מתומחרות יקר מידי לעומת חברות בארה"ב, ההפך הוא הנכון - השוק המקומי שוב סוטה מהראלי ופותח פער שלילי מול המדדים במערב".

"חלק גדול מהחששות של המשקיעים מהשוק המקומי נובעים מהשלכות תוצאות הבחירות והקיצוצים והגזרות שבדרך ולכן הם מעדיפים את השוק בארה"ב - ובכן נראה אולי סיבה מוצדקת אך בהשוואה למכשולים איתם מתמודד הממשל האמריקאי ובהשוואה לגזרות והקיצוצים שיהיה עליו להטיל, זהו תירוץ 'מצוץ מהאצבע'", לשון אקסלנס.