הליגה הסובייטית תקום לתחייה? לא אם זה תלוי בפיפ"א

הקבוצות העשירות ברוסיה רוצות לצרף את המועדונים העשירים מאוקראינה, ולהקים סופרליג של ברית המועצות; נשיא פיפ"א, ספ בלאטר, מתנגד

ספ בלאטר הודיע כי הוא מתנגד נחרצות ליוזמה של הקבוצות הגדולות מרוסיה להחיות מחדש את הליגה של ברית המועצות. "זה בלתי אפשרי ומנוגד לעקרונות של פיפ"א", אמר נשיא הארגון.

בחודש שעבר ההצעה הנ"ל הועלתה על-ידי ענקית הגז גזפרום, שגם משמשת כבעלים של אלופת רוסיה, זניט סט. פטרסבורג. הרעיון הוא לייסד מעין "סופרליג" סובייטית, שתכיל 16 מועדונים - 7 הקבוצות הבכירות ברוסיה, 5 מאוקראינה (כולל הקבוצות העשירות שחטאר דונייצק ודינמו קייב), וקבוצות נוספות מבלארוס, ארמניה ואזרבייג'אן.

"כולנו יודעים כמה חזקה היתה הליגה הסובייטית הישנה", אמר יבגני גינר, נשיא צסק"א מוסקבה, אחת מהתומכות העיקריות של המהלך. "זאת היתה אחת הליגות החזקות באירופה. אם היא תקום מחדש, כמויות הקהל יגדלו והקבוצות ירוויחו הרבה יותר כסף". מלבד זניט וצסק"א, גם אנז'י מחצ'לקה, שנמצאת בבעלות האוליגרך סולימאן קארימוב ונחשבת לאחת הקבוצות העשירות באירופה, תומכת במהלך.

אלא שלפחות מצד פיפ"א, כאמור, לא צפויה תמיכה למהלך. "אף פעם לא נתמוך במהלך שיפריד ליגה מגבולות המדינה שלה", הצהיר בלאטר. גם אופ"א, תחתיה פועלת הליגה הרוסית, מתנגדת באופן עקרוני למהלך שכזה.