כיפת ברזל שודרגה: מענה למגוון חסר תקדים של איומים

במשרד הביטחון אמרו כי סדרת הניסויים האחרונה בכיפת ברזל נעשתה על-פי לוחות זמנים מתוכננים ועל-פי תוכנית השדרוגים שנקבעה למערכת היירוט מראש

מינהלת חומה שבמשרד הביטחון הודיעה היום (ב') כי השלימה בהצלחה סידרה של ניסויים במערכת היירוט של הרקטות לטווח הקצר מסוג כיפת ברזל - לאחר שעברה שדרוג שנועד לשפר את ביצועיה. במשרד הביטחון אמרו בעקבות ההצלחה בניסויים כי השדרוג האחרון של המערכת, מאפשר את הרחבת יכולותיה אל מול מגוון חסר תקדים של איומים.

מינהלת חומה אמונה על פיתוח מערך ההגנה הרב שכבתית של ישראל, שעתיד להתבסס על כיפת ברזל (ליירוט רקטות לטווח הקצר), שרביט קסמים (ליירוט רקטות וטילים לטווח הבינוני) והטילים מסוג חץ 2 וחץ 3 (שאמורים לתת מענה לאיום של טילי ארוכי טווח).

השדרוג של מערכת כיפת ברזל נעשה בשיתוף-פעולה מלא עם חברת רפאל, שהיא הקבלנית הראשית של הפרויקט. ביחד איתה השתתפו בסדרת הניסויים גם נציגי חברת אלתא מערכות שמייצרת את המכ"ם המשמש את המערכת ואמפרסט שמייצרת את מערכת השליטה והבקרה שלה.

במשרד הביטחון אמרו כי סדרת הניסויים האחרונה בכיפת ברזל נעשתה על-פי לוחות זמנים מתוכננים ועל-פי תוכנית השדרוגים שנקבעה למערכת היירוט מראש. לרשות מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר עומדות כיום 5 סוללות מבצעיות של כיפת ברזל, כשהאחרונה סופקה לו בעיצומו של המבצע עמוד ענן בעזה לפני כחודשיים - בעקבות ירי הרקטות לעבר תל אביב וערי גוש דן.

זמן קצר לפני מבצע עמוד ענן, הודיע משרד הביטחון על שדרוג נרחב במערכת היירוט והביצועים המשופרים שלה באו לידי ביטוי כבר בימי הלחימה בעזה, שבמהלכם היא יירטה בהצלחה מאות רקטות שכוונו לריכוזי אוכלוסייה בדרום ובמרכז. על-פי הערכות, השדרוג האחרון של המערכת מאפשר את הרחבת יכולותיה- תוך שימת דגש על הגנה על תאי שטח רחבים יותר והעלאת יכולות היירוט של רקטות מאיימות, על סוגיהן.