הזדמנות ישראלית במו"מ לרכישות 10% מרישיון "גבריאלה"

הזדמנות מעוניינת לרכוש הזכויות ממודיעין-אנרגיה ■ בשותפות מדגישים כי המו"מ האמור טרם השתכלל לכדי הסכם מחייב ■ קידוח האקספלורציה ברישיון מתוכנן למחצית הראשונה של 2013

הזדמנות ישראלית דיווחה אתמול (ב') כי החלה הערב במשא ומתן לרכישת זכויות השתתפות ברישיון "גבריאלה" (378), ממודיעין-אנרגיה.

הזדמנות מעוניינת לרכוש 10% מהזכויות ברישיון, כאשר בשותפות מדגישים כי נכון למועד זה - המו"מ האמור טרם השתכלל לכדי הסכם מחייב.

רישיון "גבריאלה" הינו רישיון ימי בשטח של כ-390 אלף דונם השוכן כ-10 ק"מ מהחוף, בין נתניה בצפון לאשדוד בדרום, אשר עומק המים בשטחו הוא כ-150 מטר. השותפים ברישיון הם מודיעין-אנרגיה (שותפות מוגבלת - 70%), אדירה אנרגיה ישראל (15%) ו-Brownbarb המחזיקה בכ-15%.

לפי דוח המשאבים המותנים שנעשה ברישיון, כמות הנפט ברישיון נאמדת בכ-30-264 מיליון חביות, כאשר האומדן המיטבי עומד על כ-110 מיליון חביות נפט. זאת, בנוסף למשאבים פרוספקטיביים הקיימים באזור הרישיון ולפיהם ישנן בשטח הרישיון 17.4 מיליון חביות נפט נוספות בהסתברות של 24% גז נוסף בכמות של 0.64 TCF ובהסתברות של 15%.

קידוח האקספלורציה ברישיון מתוכנן למחצית הראשונה של 2013.

"קופת המזומנים של הזדמנות ישראלית מאפשרת לנו לבחון כל העת הזדמנויות השקעה הן בתחום חיפושי הגז והן בתחום חיפושי הנפט", אמר אייל שוקר, מנכ"ל הזדמנות ישראלית, בהמשך לפרסום. "זאת כחלק מאסטרטגית החברה לבנות פורטפוליו מגוון של נכסים תוך כדי פיזור סיכונים".