"איראן וסוריה הן הברבורים השחורים של העולם"

הכלכלן הגרמני קלאוס שווב, אשר ייסד ועומד בראש הפורום הכלכלי העולמי: "העולם עדיין מלא סכנות ולא טיפלנו בכולם, אולם אני חושב שעלינו להתמקד גם בסיכונים הפוליטיים"

הכלכלן הגרמני קלאוס שווב (Schwab), אשר ייסד ועומד בראש הפורום הכלכלי העולמי (ה-WEF), סבור כי איראן וסוריה הן "הברבורים השחורים" של הפוליטיקה העולמית ומהוות גם סיכון כלכלי.

"העולם עדיין מלא סכנות כלכליות ולא טיפלנו בכולם, אולם אני חושב שעלינו להתמקד גם בסיכונים הפוליטיים", אמר שווב, 78, בראיון ל"בלומברג" מדאבוס, שווייץ. "יש הרבה ברבורים שחורים בסביבה", אמר והזכיר את מאבקי הכוח בין סין ליפן, מלחמת האזרחים בסוריה והגרעין האיראני.

מוקדם יותר הלילה, התבטא שווב בראיון ל-CNBC בדבר אי-השיוויון, וציין כי הסוגיה מהווה הסיכון המהותי ביותר לכלכלה העולמית: "יש הבדלים גדלים בעולם: אנו צריכים יותר לכידות... אם לא נוודא שהצמיחה העולמית תהיה תקפה יותר לגבי כולם ורמות האבטלה הנוכחיות יימשכו, בעיקר בקרב צעירים, אזי הדבר יערער את האנושות כולה", אמר.

עוד התבטא שווב באשר למשבר החוב באירופה, וציין כי להערכתו "לא ישחק תפקיד מהותי כמו שהיה בשנה שעברה". לדבריו, "אני חושב שהצלחנו לייצב את המצב. פירוק גוש האירו כבר מזמן לא על השולחן, וזאת כיוון שראינו באירופה לכידות פוליטית מספקת כדי לשמור על אחידות הגוש".