הסדר טיעון מקל: מוטי מלכה יורשע בהטרדה מינית

ראש עיריית קריית מלאכי יורשע בהטרדה מינית ועבירות על חוק התכנון והבנייה ■ העונש: שירות למען הציבור ופיצוי שתי המתלוננות נגדו ב-30 אלף שקל לכל אחת

הסדר טיעון מקל עם ראש עיריית קריית מלאכי, מוטי מלכה: פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (ה') לבית משפט השלום בבאר-שבע כתב אישום נגד מוטי מלכה, ראש עיריית קריית מלאכי, במסגרת הסדר טיעון מוסכם בין הצדדים הן לעניין האישומים והן לעניין רכיבי הענישה.

כתב האישום מייחס למוטי מלכה שתי עבירות של הטרדה מינית כלפי שתי מתלוננות ועבירה של הפרת אמונים בהתייחס להטרדות מיניות אלה, שכן עמדת הפרקליטות היא שבביצוע עבירות של הטרדה מינית על-ידי נבחר ציבור טבועה גם עבירה של הפרת אמונים.

כמו כן הואשם מלכה בעבירה לפי חוק התכנון והבנייה, לפיה השתתף בדיוני ועדת התכנון והבניה של עיריית קריית מלאכי שדנה בעניינם של מקורביו, ולמרות זאת לא הודיע על כך לוועדה ואף הצביע בוועדה בעניין החלטות הנוגעות למקורבים אלה.

במסגרת הסדר הטיעון סוכם כי הנאשם יודה בעובדות כתב האישום, יורשע בעבירות הנ"ל ובעקבות זאת יושתו עליו, בין היתר, עונשים של שירות לתועלת הציבור ופיצוי למתלוננות בסך 30 אלף שקל לכל אחת.

יודגש, כי הפרקליטות הגיעה להסדר הטיעון רק לאחר שסוכם כי מלכה יפרוש מתפקידו כראש עיריית קריית מלאכי מיד לאחר הרשעתו בדין. כמו כן התחייב מלכה שלא להתמודד בבחירות הקרובות לתפקיד ראש העיר.

הפרקליטות סבורה כי במסגרת הסדר זה יש כדי לאזן באופן ראוי בין המעשים שביצע מלכה לפי עמדת התביעה, לבין היתרונות שמושגים במסגרת ההסדר, ובהן הודאה מיידית ולקיחת אחריות של הנאשם, הגנה על צנעת הפרט של המתלוננות השונות בפרשיות שנחקרו ושמירה על האינטרס הציבורי וביסוסו, שיבואו לידי ביטוי בין היתר בהתפטרותו הקרובה של מלכה ובהתחייבות שלא להתמודד בבחירות הקרובות לתפקיד זה.