ויקטור תשובה רכש השלד הבורסאי של "מעריב" ב-2 מ' ש'

סוחר השלדים השווה הצעתו לזו של חברת גרין פורסט של אלכס רבינוביץ'

התחרות על רכישת השלד הבורסאי של עיתון "מעריב" הוכרעה. במסגרת הסדר נושים שאישר בית המשפט המחוזי בת"א, הוחלט לקבל את הצעת הרכישה שפרסם סוחר השלדים עו"ד ויקטור תשובה, תמורת כ-2 מיליון שקל.

הצעתו של תשובה התקבלה לאחר שהוא השווה את סכום הצעתו לזה שהציעה חברת גרין פורסט, שבבעלות איש שוק ההון אלכס רבינוביץ.

תשובה הוא אחד מסוחרי השלדים הפעילים בבורסה המקומית, ובשנים האחרונות מכר לא מעט שלדים, וביצע מיזוגי פעילויות לתוך שלדים בורסאיים אחרי שהשתלט עליהם.

עסקה אחרונה כזו שבה השתתף ייני הייתה הכנסת פעילות חברת ג'ובוקיט לבורסה באמצעות השלד הבורסאי דנידב, שאותו רכש מהבעלים של חברת האלומיניום ארפל.

מכירת השלד לתשובה נעשית אחרי שביהמ"ש אישר את מכירת פעילות "מעריב" לשלמה בן צבי, בעלי העיתון "מקור ראשון", ואת מכירת בית הדפוס של העיתון לאיש הנדל"ן עמוס מימון.

ההפצה תימכר לקבוצת משקיעים

הנאמנים של מעריב, ירון ארבל ושלמה נס, הודיעו השבוע לביהמ"ש כי קבוצת משקיעים מעוניינת לקחת על עצמה את פעילות ההפצה של עיתון "מעריב".

המשמעות של מהלך זה היא הזרמה של מאות אלפי שקלים מדי חודש למימון פעילות חברת ההפצה של "מעריב", חברת גל מעתון. אולם כפי שעולה מהחלטת ביהמ"ש, המו"מ לגבי גל מעתון לא הסתיים עדיין.

ביהמ"ש אישר ארכה של 14 יום נוספים להקפאת ההליכים כדי לצמצם את הפערים בין רוכש העיתון, בן צבי, לבין עובדי חברת ההפצה.

להוצאת מודיעין, החברה המחזיקה בפעילות העיתון מעריב, חובות בדין קדימה של כ-25 מיליון שקל (רובם לעובדים), וכן חובות לנושים רגילים בהיקף של כ-116 מיליון שקל.

ההערכות הן כי הנושים הרגילים צפויים לשיעורי החזר של 55%-60%.