ייצוגית נגד לאנס ארמסטרונג: רוכשי ספריו רוצים את כספם בחזרה

רוב סטוצמן וקוראים נוספים, שרכשו את ספריו האוטוביוגרפיים של רוכב האופניים המפורסם, הגישו נגדו תביעה ייצוגית לאחר שהודה כי נטל סמים לשיפור ביצועיו

עוזרו של מושל קליפורניה לשעבר ארנולד שוורצנגר, רוב סטוצמן, הודיע כי בכוונתו לתבוע את רוכב האופניים לאנס ארמסטרונג, לאחר שקרא את ספריו ואף המליץ עליהם לחבריו הקרובים. סטוצמן טוען כי מצא בספרים עניין רב לאחר שיצאו לאור, אך עכשיו, משהתברר כי ארמסטרונג נטל סמים במהלך הקריירה, הוא תובע ממנו את כספו בחזרה ופיצויים נוספים.

סטוצמן וקוראים נוספים, שרכשו את ספריו האוטוביוגרפיים של ארמסטרונג, "בחזרה לחיים - זה לא רק סיפור על אופניים" ו"כל שנייה קובעת", שחיבר אודות הישגיו הספורטיביים תוך כדי המאבק במחלת הסרטן, הגישו בקשה לתביעה ייצוגית נגדו בבית המשפט הפדרלי בסקרמנטו.

התובעים טוענים כי בזמן שקנו את ספריו מעוררי ההשראה הם לא ידעו כי רוכב האופניים נוטל סמים משפרי ביצועים, וכעת הם חשים מרומים.

כמו כן, התובעים מאשימים את ארמסטרונג ואת חברות ההוצאה לאור של ספריו בהונאה, פרסום כוזב וכן פרסום הכחשותיו של ארמסטרונג שטען כי אינו צורך סמים.

"ספריו היו משכנעים להפליא"

בשבוע שעבר הודה ארמסטרונג בראיון לאופרה ווינפרי כי אכן צרך סמים בתקופה בה השתתף וזכה במרוץ האופניים היוקרתי "טור דה-פראנס".

עורך דינו של ארמסטרונג, טים הרמן, טרם הגיב באופן רשמי לתביעה שהוגשה אמש.

"על אף שסטוצמן אינו מרבה לרכוש ולקרוא ספרים, הוא מצא כי ספריו של ארמסטרונג משכנעים להפליא והמליץ עליהם למספר חברים", נכתב בתביעה שהוגשה.

בתביעה נטען כי סטוצמן נפגש עם ארמסטרונג במהלך תפקידו ואף הודה לו על הספרים שכתב. בפגישה סטוצמן אמר לארמסטרונג כי המליץ לחבריו שלקו במחלת הסרטן לקרוא את הספרים. סטוצמן הוסיף: "ארמסטרונג אפילו הודה לי על המחמאות".