גאידמק: "לא אכנע להלכי הרוח הגזעניים בבית"ר ירושלים"

חלק מהאוהדים הניפו שלטים נגד הבאת שחקני כדורגל מוסלמיים לקבוצה: "בית"ר טהורה לעד" ■ הבעלים: "אני נחוש להביא את השחקנים"

ארקדי גאידמק, הבעלים של קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים, מגיב הבוקר (א') לקריאות של חלק מאוהדי הקבוצה להשאיר אותה "טהורה" ולא להביא שחקנים מוסלמים לקבוצה.

בראיון לגלי צה"ל גאידמק אומר כי "השלטים שהניפו אוהדי בית"ר, עם הכיתוב "בית"ר טהורה לעד", מעידים על חוסר אחריות וגזענות, אבל רוב האוהדים בבית"ר דוחים את השלטים והתכנים שלהם".

עוד טוען גאידמק כי "היחסים בין היהודים למוסלמים תמיד היו טובים. מדובר בשחקנים טובים וידידותיים". גאידמק מתכוון לשחקנים זאור סאדייב וגאבריל קאדייב מצ'צ'ניה.

- האם אתה נחוש להביא אותם לקבוצה?

"כן. אני אביא אותם ולא אכנע להלכי הרוח הגזעניים בקבוצה".

- אתה בטוח שלא מדובר בקבוצה גדולה של אוהדים?

"כן. מדובר בכמה מאות, והם לא ממש משקפים את הדעות של הרוב הגדול של האוהדים".

יצוין, כי בבית"ר שיחקו בעבר שחקנים מוסלמים, ויקטור פאצ'ה למשל, אך בעשור האחרון כל רעיון להביא שחקנים מוסלמיים נתקל בהתנגדות חריפה מצד רוב האוהדים, והרעיון יורד מהפרק.

בכל מקרה, לאור ההד הציבורי הגדול שמלווה את האירועים אתמול - צפויה בית"ר לעונש כבד בביה"ד המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל. בית"ר תעמוד לדין משמעתי ביום שלישי הקרוב, שעות ספורות בלבד לפני שתארח במסגרת גביע המדינה את מכבי אום אל פאחם, משחק שעוד לפני האירועים האחרונים הוגדר כבעל פוטנציאל בעייתי מאוד ביציעים. שלוש פעמים בעונה הנוכחית נענשה בית"ר בביה"ד של ההתאחדות בגין התפרעות אוהדים - האחרונה שבהן במשחק מול מכבי חיפה באצטדיון טדי ב-26 בנובמבר, שכללה זריקת מצת על קוון, פריצת אוהד לכר הדשא וזריקת שקיות גרעינים - עבירות בגינן נענשה הקבוצה בקנס של 70 אלף שקל ועונש רדיוס של 2 משחקים עם קהל.