יו"ר אקסלנס יקבל כ-1.2 מ' ש' לשנה עבור 70% משרה

‎‎עמית, בן ה-78, יחליף את אייל לפידות, שמכהן במקביל כמנכ"ל הפניקס‏

‎‎משה עמית מונה ליו"ר דירקטוריון אקסלנס, מקבוצת הביטוח הפניקס, שבשליטת איש העסקים יצחק תשובה. בתחילת החודש עמית סיים כהונה של שמונה שנים וחצי כיו"ר דלק ישראל, חברת שיווק והפצה של מוצרי דלק.

עלות שכרו של עמית תעמוד על 1.2 מיליון שקל לשנה עבור 70% משרה. במונחים חודשיים מדובר בכ-98 אלף שקל לחודש, לא כולל מע"מ. בנוסף, הוא יזכה, כמקובל, להחזר הוצאות וכן רכב וטלפון סלולרי.

חברי ועדת התגמול והדירקטוריון אישרו את תנאי העסקתו של עמית, תוך שהם מציינים, כי הם רואים חשיבות מרבית במינויו כיו״ר, כמו גם

בתמרוצו לכהן בחברה לתקופה ארוכת טווח. בנוסף, הם ציינו, כי "הביאו בחשבון את הרצון להבטיח את מינויו ואת משך כהונתו, נוכח היקפי הפעילות העסקית של החברה, מורכבות פעילותה וביצועיה לטווח הארוך".

עמית, בן ה-78, יחליף את אייל לפידות, שמכהן במקביל כמנכ"ל הפניקס. לפידות מונה לתפקיד יו"ר אקסלנס ביולי האחרון, בעקבות התפטרותו של מנכ"ל בית ההשקעות, דוד ברוך, וכניסתו של עוזי דנינו לתפקיד מנכ"ל בית ההשקעות. לפני כשנתיים וחצי, נזכיר, עלה שמו של עמית כמועמד לתפקיד יו"ר קבוצת הביטוח הפניקס.

בעבר כיהן עמית כחבר הנהלת בנק הפועלים וכממלא מקום מנהל הבנק, וכיום הוא מכהן כדירקטור במספר חברות, ביניהן ‏Saint Laurence Bank Barbados‏, קבוצת דלק, ישראכרט, אלייד נדל"ן, מגה קמעונאות, פועלים שוקי הון ו-‏AFI Development Cyprus‏. בעקבות המינוי ליו"ר אקסלנס יידרש עמית לעזוב חלק ניכר מעיסוקיו אלה. ‏‎‎‏