פשרה בייצוגית: מטרנה תתרום מוצרים בסך 120 אלף שקל

זאת כחלק מפשרה בתביעה ייצוגית, בה נטען כי מטרנה מטעה צרכנים לחשוב שיש לה אישור FDA ■ מטרנה: מוצרינו עומדים בדרישות ה-FDA להרכב המוצר

הכיתוב באתר מטרנה בנוגע למוצרי המזון לתינוקות של החברה ישתנה, והחברה תתרום בסך 120 אלף שקל ממוצריה - זאת כחלק מפשרה בתביעה ייצוגית שאישר בשבוע האחרון בית המשפט המחוזי בתל-אביב.

באוגוסט 2011 הוגשה על-ידי צרכנית בשם לבנת פישר, באמצעות עו"ד מאיר לפלר ממשרד לוסטיגמן לפלר, בקשה לאישור תביעה ייצוגית כנגד מעבדות מטרנה וחברת אסם - בטענה כי אלה הטעו את ציבור הצרכנים עת פרסמו באתר שלהן כי מוצרי מטרנה עומדים בדרישות התקינה של מינהל המזון והתרופות בארה"ב (ה- FDA), על אף שידוע להן היטב כי מאז מארס 2011 אסר ה-FDA על שיווק מוצרי מטרנה בארה"ב.

הניסיון לגרום לצרכן לחשוב כי המוצרי מאושר לשיווק בארה"ב, נטען בתובענה, יש בו משום ניסיון לעשית עושר שלא במשפט - ויש להשיב לצרכנים את הרווח כתוצאה ממכירת המוצרים בדרך פסולה זו.

בתגובה לבקשה טענו מטרנה ואסם כי האיסור על שיווק מוצרי מטרנה בארה"ב נובע מאופן סימון הרכיבים על גבי מוצרי מטרנה - בהיקף הנדרש בשפה האנגלית, בנוסח הדרוש, במידות ובמשקלות.

מבחינה מהותית, נטען, לא קיימת בעיה באיכות המוצר - ועל-פי בדיקות מעבדה שערכו מוצרי מטרנה עומדים בדרישות תקן CFR-107-100 של ה-FDA להרכב תזונתי של מזון לתינוקות.

עוד טענו החברות להגנתן כי הניסוח נקבע בתום-לב, ללא כל כוונה להטעות.

השופטת שושנה אלמגור אישרה את הסכם הפשרה בין הצדדים, לפיו מטרנה תשנה את ההתייחסות בפרסומיה באתר, כך שיובהר כי על-פי בדיקות מטרנה מוצריה עומדים בדרישת תקן CFR-107-100 של הFDA.

בנוסף, כחלק מאישור הסכם הפשרה, קבע בית המשפט כי מטרנה תתרום סך של 120 אלף שקל ממוצריה לעמותת פתחון לב, בציינו כי יש לחלק את סכום הפשרה ללא הבדלי דת, מין, גזע או לאום.

בית המשפט קיבל את עמדת היועץ המשפטי לממשלה כי על מטרנה לתקן את הפרסומים באתר תוך 30 ימים ממועד היותו של פסק הדין חלוט.

ממטרנה נמסר בתגובה: "מוצרי מטרנה עומדים בדרישות ה-FDA להרכב המוצר. עניין התביעה עסק בדרך הניסוח המשפטי של התקן בו אנו עומדים. על-פי הסכם הפשרה, ישונה הכיתוב באתר לנוסח הבא: 'על-פי בדיקות מטרנה, תרכובות המזון לתינוקות של מטרנה ממלאות אחר דרישות תקן CFR-107-100 של ה-FDA להרכב תזונתי של מזון לתינוקות'. מטרנה החליטה לחתור לפשרה מתוך ראיית טובת לקוחותינו ומעבר לשיקולים משפטיים כאלה או אחרים".