הרשות השנייה: הורכבה "ועדת שחם" לבחינת שוק התקשורת

הוועדה תבחן בין היתר את מחויבויות התוכן של הזכיינים, את שוק הפרסום בטלוויזיה, את ההתנהלות הכלכלית של הזכיינים ואת השפעות המדיה החדשה

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו בחרה את הרכב חברי הוועדה המייעצת לבחינת שוק התקשורת, בראשותו של יעקב שחם.

הוועדה תכלול עד 8 חברים, מתוכם 5 חברי מועצת הרשות השנייה ועוד 3 חברים חיצוניים, בעלי ניסיון והשכלה רלוונטיים בתחומי התקשורת, הכלכלה היצירה או התוכן.

שני החברים החיצוניים שהמועצה בחרה הם פרופ' גבי ויימן, מומחה וחוקר בתחום התקשורת מאוניברסיטת חיפה, ודוד בועז, לשעבר הממונה על התקציבים. הוועדה תרכז בימים הקרובים שמות נוספים, כדי לבחון אפשרות לצרף חבר חיצוני נוסף.

חברי הוועדה, לצדו של שחם, יו"ר ועדת הטלוויזיה של המועצה, הם אייל דה פאו, יו"ר ועדת הכספים; יוכי פלר; אייל מלובן; וד"ר מיכל שפירא, יו"ר ועדת המחקר.

מטרת הוועדה היא לקיים בחינה כוללת ויסודית של תחום התקשורת. הוועדה תבדוק בין היתר את מחויבויות התוכן של הזכיינים, ניתוח שוק הפרסום בטלוויזיה, ההתנהלות הכלכלית של הזכיינים, השפעות המדיה החדשה על מדיניות הזכיינים, תוכן שיווקי והתנהלות שוק ההפקה.

הוועדה תתחיל לפעול כבר בימים הקרובים ותגיש את המלצותיה בתוך 120 יום. אלה יועברו בשלב ראשון למועצת הרשות השנייה ולאחר מכן לשר התקשורת החדש שיבחר.

הפחתת כשלי השוק

יו"ר הוועדה, יעקב שחם, מסר: "הגיע הזמן שייעשה סדר בתחום שוק התקשורת. ללא הסדרה של השוק, הזכיינים ימשיכו להפסיד כסף, ובמקביל היצירה המקומות תיפגע. יש צורך לאזן בין הרצון לשמור על מסך ראוי לבין ההבנה שיש להתאים את הדרישות מהזכיינים למצב השוק העכשווי.

"אין השוק כיום דומה לזה שהיה לפני 6 שנים, נתון זה צריך להילקח בחשבון. רק התנהלות מסחרית נכונה של הזכיינים במקביל להסדרת השוק תפחית משמעותית את כשלי השוק ותאפשר לזכיינים לצאת מהמצוקות הכספיות בהן הם נמצאים. נושאים אלה ואחרים יעמדו במרכז דיוני הוועדה".