משפט ליברמן ייפתח בעוד 3 שבועות בפני הרכב של 3 שופטים

בראש ההרכב תשב השופטת חגית מאק-קלמנוביץ, ולצידה יצחק שמעוני ואיתן קורנהאוזר ■ ליברמן מואשם במירמה והפרת אמונים בפרשת השגריר בבלארוס

משפטו של ח"כ אביגדור ליברמן בפרשת השגריר בבלארוס ייפתח בעוד 3 שבועות בבית משפט השלום בירושלים, בפני הרכב של 3 שופטים - כך קבעה היום (א') נשיאת בית משפט השלום בירושלים, השופטת שולמית דותן.

דותן עיכבה את ההחלטה על מועד תחילת המשפט ועל הרכב השופטים שידון בתיק עד לאחר הבחירות, אף שכתב האישום הוגש כבר לפני כחודש, וזאת מסיבות שטרם הובררו. בראש ההרכב תשב השופטת חגית מאק-קלמנוביץ, ולצידה השופטים יצחק שמעוני ואיתן קורנהאוזר.

משפטו של ליברמן ייפתח בהקראת כתב האישום, שבו הוא מואשם בעבירה של מירמה והפרת אמונים. ליברמן יידרש להשיב לכתב האישום, באמצעות סנגוריו, עורכי הדין ירון קוסטליץ וגיורא אדרת, ואם יכפור באשמה יתקיים שלב ההוכחות, שבו יעידו תחילה עדי התביעה.

ליברמן מואשם כי במהלך כהונתו כשר החוץ פעל לקידום מינויו של זאב בן-אריה לשגריר ישראל בלטביה, זאת אף שבתפקידו הקודם של בן-אריה, כשגריר בבלארוס, הדליף לליברמן פרטים מתוך מסמך חיקור הדין שהתבקש להעביר לשלטונות המדינה, במסגרת חקירת משטרה ישראל נגד ליברמן בפרשת חברות-הקש.

סניגוריו של ליברמן, עורכי הדין גיורא אדרת וירון קוסטליץ, מתכוונים להפוך את עדותו של דני איילון, סגן שר החוץ, לעדות המפתח במשפט. אפשר שיבקשו להוכיח סתירות בין העדות שמסר איילון לחוקרי המשטרה, לבין עדויותיהם של חברים אחרים בוועדת המינויים של משרד החוץ.

היה והצדדים לא יגידו להסכמות דיוניות, צפוי המשפט לעסוק בהתנגשות החזיתית בין גירסתו של ליברמן, שלפיה לא הפעיל לחצים כלשהם לטובת בן-אריה, לבין גירסת איילון, שלפיה ליברמן הנחה אותו להעביר את המינוי. (ת"פ 57926/12/12).