הבורסה סגרה בעליות קלות; מלאנוקס הוסיפה עוד 2.5%

משרד האוצר צפוי לבצע הנפקה דולרית של איגרות חוב ל-10 ו-30 שנה ■ בורסות אירופה בשיא של 23 חודשים ■ בנק ישראל יפרסם את החלטת הריבית ב-17:30

המסחר בבורסה בת"א נסגר היום (ב') בעליות קלות, לאחר פתיחה מעורבת. זאת, על רקע נעילה שלילית של המסחר אמש ומסחר מעורב בבורסות אירופה. לאחר מתן פתרון זמן לסוגיית תקרת החוב בארה"ב וריסון המשבר באירופה, מדד ה-S&P500 בוול סטריט נמצא בשיא של 5 שנים ואילו בורסות אירופה בשיא של 23 חודשים - אולם, החשש מהרעה במצב הגיאו-פוליטי העיב גם היום על הבורסה, על רקע הדיווחים המגיעים מסוריה והחשש לזליגת נשק כימי מסוריה ללבנון, מה שעלול לגרור תגובה ישראלית.

משרד האוצר צפוי לבצע הנפקה דולרית של איגרות חוב ל-10 ו-30 שנה. ההערכה היא כי באוצר ישאפו לגייס מיליארד דולר לפחות. החשבת הכללית באוצר, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, הודיעה הבוקר על כוונת המדינה לבצע הנפקה, כתלות בתנאי השוק. הבנקים שישמשו חתמים בהנפקה הינם ברקליס קפיטל, גולדמן זקס וסיטי בנק. האג"ח הממשלתיות של מדינת ישראל ל-10 שנים נסחרות כעת בתשואה ממוצעת של 3.9%.

המצב הגיאו-פוליטי השפיע על כיוון המסחר גם היום. אמש הגיעו דיווחים מסוריה בדבר הסלמה במאבק המקומי שם, בין משטרו של בשאר אלאסד לכוחות המורדים. בתוך כך, צה"ל הציב לאחרונה סוללות "כיפת ברזל" בצפון והחשש הוא מזליגת נשק כימי מסוריה ללבנון, בהוראת איראן. רה"מ בנימין נתניהו הזהיר היום כי "בסוריה, שהולכת ומתבקעת, יש נשק קטלני ועלינו להיות ערוכים, חזקים ונחושים מול כל איום אפשרי". (לסיפור המלא)

בזירת המאקרו המקומית, צפוי בנק ישראל לפרסם הערב את ריבית חודש פברואר - וזאת לאחר שבחודש שעבר הוריד הבנק את הריבית במשק ב-0.25 נקודות האחוז, וכעת היא עומדת על רמה של 1.75%.

"המשקיעים הישראלים בכלל והמוסדיים המקומיים בפרט יכולים להעביר קורס עולמי בתחום התמודדות משקיעים עם איומים גיאופוליטיים", אמר יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון התייחס להשפעת המתיחות הביטחונית על המסחר.

"בנסיבות הקיימות במזרח התיכון משקיע ישראלי מן המניין פיתח עור של פיל מפני איומים שהיו מטבעם מטילים מורא כבד על משקיע בשווקים מפותחים. אין ספק כי איומים כימיים אינם מתכון למשוך משקיעים זרים חזרה להשקעה פיננסית או ריאלית בזירה המקומית. המצב הביטחוני מגדיל את המוטיבציה של משקיעים המקומיים ללחוץ על דוושת ההאצה של הסטת רכיב המניות בתיק להשקעה בשווקים זרים, תוך נטייה להקטין חיכוך פיננסי עם אסקלציה ביטחונית אפשרית", אמר.

מעוז: "ישראל בדרך להאטה כלכלית של ממש"

גל עליות בוול סטריט

נעבור לוול סטריט ולגל העליות שנרשם שם. בשבוע האחרון רצף העליות הארוך ביותר מאז 2004, אשר הובילו את ה-S&P500 לחצות את רף ה-1,500 נקודות לראשונה מאז דצמבר 2007. למעשה, הראלי של חודש ינואר הוביל את מדד הבנצ'מרק של ארה"ב לעליות של 5.4%, לרמה שלה ציפו אנליסטים רק באמצע השנה. הדאו ג'ונס רחוק רק 2.2% משיא כל הזמנים.

רצף העליוות מושפע בעיקר בעונת הדוחות החיובית, כאשר רוב החברות שדיווחו עד כה - היכו את התחזיות. בנוסף לדוחות הטובים של החברות, גם נתוני המאקרו שמתפרסמים לאחרונה מצביעים על התאוששות הכלכלה האמריקאית, וזאת בלי שהזכרנו את פתרון סוגיית "המצוק הפיסקאלי" בתחילת השנה, והפתרון (הזמני) למשבר תקרת החוב.

האם ה"דובים" יתעוררו והתיקון בדרך?

בבילון מזנקת

לאחר שנודע כי מתקדם מהלך לפיטורים של כ-49 עובדים כללביט , הודיעה היום הסתדרות העובדים לכלל ביטוח על היותה ארגון יציג של עובדי הקבוצה. למעלה מ-100 עובדים כבר קיבלו מכתבי פיטורים, ובדומה להפסקת העסקתם של כמה עשרות עובדי מחשוב במתחרה הגדולה מגדל לפני חודשים אחדים.

מניית בבילון רשמה עלייה חדה במחזור גבוה. הסיבה נעוצה ככל הנראה בהקדמה יחסית של פרסום תוצאות החברה לרבעון הרביעי ול-2012. דוחות בבילון יתפרסמו ב-18 בפברואר לעומת סוף פברואר או תחילת מארס - המועד המסורתי בו מפרסמת החברה דוחות. מקורות בשוק ההון מסרו ל"גלובס" כי בכוונת החברה לצאת להנפקה בוול סטריט לאחר פרסום הדוחות ולכן היא הקדימה את פרסום התוצאות שצפויות ככל הנראה להיות טובות מאוד

שפע ימים המשיכה לזנק היום תוך שהיא משלימה זינוק של יותר מ-100% ביומיים. החברה, שעוסקת בחיפוש וכריית אבנים יקרות, הודיעה ביום חמישי האחרון כי מצאה אבן חן יקרה מסוג "ספיר" בגודל של 5.72 קראט באחד משטחי החיפושים שלה.

מאחורי מכתב למשקיעים שהפיצה אתמול חברת החיתום של מגדל שוקי הון עומדת ככל הנראה קרן השקעות זרה, שמעוניינת לרכוש 30% מאג"ח ג' של אמפל אמריקן , בהיקף של של כ-50 מיליון שקל ע.נ. את ההצעה לכמות אגרות החוב המוצעת למכירה ואת המחיר הנדרש (אשר לא יעלה על 26 אגורות לכל 1 שקל ערך נקוב אג"ח) יש להעביר עד היום, בשעה 17:00.

נציגי קרן הפרייבט אקוויטי פרמירה ביקרו בשבוע שעבר במשרדי גיוון אימג'ינג שביוקנעם, במסגרת ניסיונה של קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר למכור את השליטה בחברה. כך נודע ל"גלובס". ככל הנראה, קרן פרמירה אינה הגוף הבינלאומי היחיד שמתעניין ברכישת השליטה בגיוון. (לסיפור המלא)

טבע , השוקלת להיענות לתביעה שהגישו נגדה הפרופסורים שרון חנס ואהוד קמר, בדרישה לחשוף את שכר בכיריה - ועשויה לפרסם את עלויות השכר של חמשת בכיריה בשלוש השנים האחרונות. כך נודע ל"גלובס".

מלאנוקס המשיכה לעמוד במוקד, על רקע תגובת המניה לפרסום דוחותיה. החברה סיימה את הרבעון הרביעי של 2012 עם מכירות של 122 מיליון דולר, גידול של 68% לעומת הרבעון הרביעי של 2011, וירידה של 22% לעומת הרבעון השלישי ב-2012, מעט מעל הצפי המעודכן שסיפקה החברה וציפיות האנליסטים. במונחים שנתיים, דיווחה החברה על מכירות של 501 מיליון דולר, קפיצה של 93% מעל 2011, ומעט מעל צפי האנליסטים. תחזית המכירות המקורית, כדאי לזכור, עמדה על 145-150 מיליון דולר.

חברת אורביט במוקד, לאחר שדיווחה הבוקר על הצלחה נוספת באחת מהמדינות המובילות במזרח הרחוק. החברה זכתה בחוזה גדול בהיקף של למעלה מ 11 מיליון שקל מסוכנות ביטחונית ממשלתית.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]