שלמה מעוז: "ישראל בדרך להאטה כלכלית של ממש"

כך מזהיר היום שלמה מעוז יו"ר הון ליין מקבוצת אלפא פלטינום ■ לדבריו, התחזקות השקל מחלישה את כושר התחרות של ישראלים על רקע קשיים ש"קיימים גם כך בשוק הייצוא"

"ישראל בדרך להאטה כלכלית של ממש", כך מזהיר היום (ב') שלמה מעוז יו"ר הון ליין מקבוצת אלפא פלטינום. לדבריו, "פדיון ענפי המשק בירידה, מאזן הפעילות הכלכלית בירידה (כולל תיירות ובינוי), ישנה חולשה בייצור התעשייתי, עלייה חדה בגרעון המסחרי, ירידה בפדיון רשתות השיווק וירידה במדד המשולב של בנק ישראל".

בנוסף לכל, מציין מעוז את התחזקות השקל מאז אוקטובר בכ-4.3%, דבר אשר לדבריו "מפחית את כושר התחרות של הישראלים על רקע קשיים שקיימים גם כך בשוק הייצוא". לכן, סבור מעוז כי בנק ישראל יפחית בסופו של דבר את הריבית לכ-1.5%.

במבט קדימה, מעריך מעוז כי שוק המניות הישראלי צפוי לסגור בשבועות הקרובים את פער שפתח מול השווקים בעולם, בשיעור של 4-5%. עוד סבור כי "תשואת האג"ח בישראל תעלה על רקע העליות בתשואות בעולם המערבי".

באשר לשווקים בחו"ל, מעריך מעוז כי "מניות השוק היפני ימשיכו להתחזק למרות העליות שהיו לאחרונה. צפויה פגיעה במניות דרום מזרח אסיה על רקע פיחות היין".

"הכרזת הבנק המרכזי של אירופה כי 278 בנקים יחזירו בסוף החודש חוב של 137.2 מיליארד אירו, כפול מהמצופה, גררה שביעות רצון, מוגזמת להערכתנו, של המשקיעים, כי הנה אירופה יוצאת מהמשבר וספיגת הנזילות מהמערכת הבנקאית תגרור לעליה בריביות", סיכם.