האוצר ינסה לגייס מיליארד דולר לפחות בהנפקת אג"ח בחו"ל

החשבת הכללית באוצר, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, הודיעה הבוקר על כוונת המדינה לבצע הנפקה של אג"ח ל-10 ו-30 שנה ■ לפי ההערכות היא תסתכם במעל מיליארד דולר

משרד האוצר צפוי לבצע הנפקה דולרית של איגרות חוב ל-10 ו-30 שנה. ההערכה היא כי באוצר ישאפו לגייס מיליארד דולר לפחות. החשבת הכללית באוצר, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, הודיעה הבוקר על כוונת המדינה לבצע הנפקה, כתלות בתנאי השוק.

הבנקים שישמשו חתמים בהנפקה הינם ברקליס קפיטל, גולדמן זקס וסיטי בנק. האג"ח הממשלתיות של מדינת ישראל ל-10 שנים נסחרות כעת בתשואה ממוצעת של 3.9%.

ניכר כי ההנפקה, בין היתר, נועדה כדי לכסות מעט את הגירעון הממשלתי ב-2012 - שהסתכם בכ-39 מיליארד שקלים (4.2% תמ''ג) - יותר מכפול לעומת היעד שנקבע בתקציב, כ-18.3 מיליארד שקל (2% תמ''ג). (לסיפור המלא)

לפני כשבועיים ביצעה היחידה לניהול החוב באוצר סדרת פגישות עם משקיעים זרים בארה"ב ואירופה, במסגרת משלחת בהובלת יהלי רוטנברג, סגן בכיר לחשבת הכללית, יחד עם מנהל החוב הממשלתי גיל כהן ונציגת האוצר בניו יורק, סיגלית סייג, כחלק מתכנית קשרי המשקיעים.

במהלך הביקור, שהתקיים טרם הבחירות הכלליות לכנסת ה-19, העניק שטייניץ ראיון לסוכנות "בלומברג" והבהיר כי ניתן יהיה לכסות את ה"בור" שנוצר בגירעון הממשלתי, בהיקף של כ-14 מיליארד שקל - על בסיס קיצוצים רוחביים וללא העלאת מסים.

מדינת ישראל מדורגת A1/A+/A על ידי Fitch/S&P/Moody's עם תחזית דירוג יציבה, לאחר שבספטמבר 2011 עלה דירוג המדינה על ידי S&P. בינואר 2012 הנפיק האוצר אג"ח בהיקף של 1.5 מיליארד דולר לכ-10 שנים, בעוד ב-2010 הנפיקה המדינה אג"ח ל-10 שנים, בסכום זהה.