המרינה בהרצליה: מכרז להקמת "מספנה יבשה" ממוחשבת

יו"ר החברה העירונית לפיתוח התיירות בהרצליה, יריב פישר, אמר כי בכוונת החברה לפרסם מכרז להקמת "מספנה יבשה" ממוחשבת בהשקעה של כ-3.5 מיליון שקל, בעקבות מצוקת ה"חניה" במרינה

מצוקת "חנייה" במרינה בהרצליה: החברה העירונית לפיתוח התיירות בהרצליה צפויה לפרסם בשבועיים הקרובים מכרז להקמת "מספנה יבשה" ממוחשבת בהשקעה של כ-3.5 מיליון שקל. קרי, חניון בן 4 קומות לכ-100 כלי שייט. כך אמר היום (ב') ל"גלובס" יו"ר החברה העירונית לפיתוח התיירות בהרצליה, יריב פישר.

פישר, שנכח אף הוא בכנס הרצליה לתיירות שהתקיים היום במלון דניאל, אמר ל"גלובס" כי מצוקת החנייה במרינה היא אדירה ומגיעה ל-100%. כיום המרינה כוללת 730 מקומות כאשר עלות החניה עומדת על 1,500-2,000 שקל לחודש תלוי בגודל כלי השייט. במספנה החדשה מחיר החנייה צפוי לעמוד על 800 שקל לחודש.

"כדי להתמודד איתה הוחלט להקים חניון לכלי שיט שאורכם עד 10 מטרים, כאשר החנייה שלהם תתבצע באמצעות מנוף מיוחד שיתפקד ויידע להוביל את כלי השייט לתא ריק במספנה, ובעת הצורך להוציאו משם תוך דקות ספורות".

עוד לדבריו, בעל כלי השייט יצטרך רק לשלוח הודעת SMS מתי הוא מבקש שכלי השייט שלו יהיה מוכן בים - להגיע לכלי השייט שלו, לאחר שהוצע מהחנייה במספנה היבשה, ולצאת להפלגה. "שיטת המספנה היבשה מקובלת במרינות מתקדמות באירופה, שמתמודדות כמונו עם מצוקת חנייה. מדובר למעשה בחנייה במקום סגור ומאובטח", מסביר פישר.

פישר הוסיף ואמר כי "יש לזה יתרונות רבים, שכן כלי השייט שיחנו בו, לא ייפגעו במהלך תקופת החנייה מקורוזיה וממפגעים אחרים, שנגרמים בעת עגינה במים. במיוחד כדאי לזכור כי בעלי כלי השייט הקטנים ממעטים לצאת להפלגות במהלך חודשי החורף ולכן יעדיפו חנייה במקום סגור ובטוח, אשר מאריך את חיי כלי השייט ומייתר אצלם את החשש לפגיעה מכלי שייט אחרים בעת תמרונים ליציאה רגילה ממעגנה". עוד אמר כי חלק ממבנה המספנה יכלול גם משרדים. בחברה מעריכים כי הבנייה תמשך כשנה.