המדינה הוציאה צווי פינוי למפוני גוש קטיף המתגוררים בניצן

בימים האחרונים הגישו פקחים מטעם המדינה צווי פינוי לתושבי אתר הקראווילות ניצן, למרות שלחלק מהמשפחות אין לאן ללכת

165 משפחו פונו מבתיהם לפני שבע וחצי שנים במסגרת תוכנית ההתנקות ושוכנו באתר קראווילות זמני בשם ניצן. היישוב אומנם הוכרז כזמני, אבל למרות שלמרבית המשפחות אין חלופה, הגישה המדינה לתושבים צווי פינוי בהולים.

עיתון "מעריב" מסביר הבוקר כי עם שיכון אתר ניצן, קבעה המדינה שבתוך מספר שנים יצטרכו התושבים לקנות מגרש ביישוב הקבע שהוקם בחוף אשקלון, ובו יבנו את בתיהם. אלא שחלק מהמשפחות לא הצליחו לגייס מספיק כסף כדי לקנות את השטח ומשפחות אחרות שביקשו להעתיק את הקראווילות ליישוב הקבוע כדי להצליח לממן את המעבר, לא עמדו בתנאים שהציבה המדינה.

בימים האחרונים חילקו פקחי מנהלת "תנופה", שאמונים על טיפול בתושבי הגוש המפונים, צווי פינוי המורים להם לעזוב את בתיהם בתוך 45 ימים. אפילו המשפחות שכן הצליחו לממן רכישת מגרש והחלו בבניית בתיהם יאלצו לשלם קנסות כבדים ויורשו להישאר ביישוב במשך שלושה חודשים.

"אין לי שום יכולת להשיג את הסכום הזה, אפילו רק כדי לקנות מגרש ולהציב עליו את הקראווילה", סיפרה רחל יפת שפונתה מנווה דקלים ומתגוררת בניצן בשבע השנים האחרונות. "דפקו על הדלת ביום חמישי בלילה והגישו את המכתב. תמיד אמרו 'לכל מתיישב יש פתרון' אבל לי אין ואני לא רואה פתרונות באופק. נראה אותם עושים לנו פינוי שני", אמרה יפת.

ממנהלת "תנופה" נמסר בתגובה כי "רוב מוחלט של המתיישבים כבר מתגורר בבתי קבע או נמצא בתהליך לבנייתם. מי שקיבל מגרש מהמדינה ומסיבות שונות טרם החל בבניית ביתו, נדרש לשלם שכר דירה ולהסדיר את המשך המגורים בקראווילה. יודגש כי המנהלת האריכה שוב ושוב את הפטור שניתן למשפחות מתשלום שכר דירה, אולם כעת, מכול החלטת הממשלה, המשפחות נדרשות לפעול בהתאם.