יועצי ההשקעות - האם זה הזמן הנכון להשקיע בנפט?

למרות שעתודות הנפט הגולמי לא "הצליחו" בשבוע שעבר להגיע למחיר של 100 דולר לחבית, רבים סבורים שהמחסום הפסיכולוגי הזה, יפרץ כבר השבוע

השיפור בנתונים הכלכליים המגיעים מארה"ב וסין, יוביל לעליה במחיר הנפט, ויחצה את קו ה-100 דולר, כך על פי אתר CNBC מאמש (ב').

למרות שעתודות הנפט הגולמי לא "הצליחו" בשבוע שעבר להגיע למחיר של 100 דולר לחבית, רבים סבורים שהמחסום הפסיכולוגי הזה, יפרץ כבר השבוע.

סיאן היימאן, עורך "חדשות הכסף" אמר כי "אנו רואים שיפור כלכלי מסביב לעולם, במיוחד בסין והודו" הוא הוסיף ואמר כי: "2013 תהיה שנה טובה לכל הסחורות". היימאן העריך כי בטווח הרחוק ידגיע המחיר לאזור ה 103-105 דולר לחבית. 8 מתוך 12 נשאלים בסקר אותו ערכה סוכנות רויטרס מאמינים שהמחירים אכן יעלו השבוע. 2 מהם צפו שהם ישארו ברמות הנמוכות, כאשר ה-2 הנותרים מצפים לירידת מחיר.

עם זאת, יש המביעים חשש מכך שמחירי הנפט באמת יעלו בהתאם להערכות אלו. לטענתם הדבר עלול לפגוע בהתאוששות הכלכלית ובשוק הסחורות. מחירי נפט גבוהים יביאו לתוספת מיסוי, כך לפי מייקל גאיד, מנהל אסטרטגית השקעות ב-Pension Partners.

נזכיר, כי הנתונים לשבוע שהסתיים ב-19 בינואר הצביעו על ירידה של 5,000 במספר התביעות ל-330 אלף, לעומת 335 אלף תביעות שנרשמו בשבוע שקדם לו, הצפי של האנליסטים היה לעלייה של 20 אלף לרמה של 355 אלף תביעות חדשות.

מהסקר שערכה סוכנות רויטרס עולה כי כ-155 אלף משרות חדשות צפויות להתווסף לשוק העבודה במהלך חודש, ושיעור האבטלה צפוי להישאר יציב. מייקל קורץ, מנהל אסטרטגיה בנומורה, העריך כי יתברר שהשוק בארה"ב הגיע לתחתית כבר ברבעון הראשון.