קשיים כלכליים בקאחה לאבורל: שיחררה את אולסון

הקבוצה הספרדית, שמשחקת בבית של מכבי ת"א בטופ-16 ביורוליג, לא יכולה לעמוד בחוזה של הגארד שעבר לברצלונה

בסוף השבוע נעצרה הריצה המטורפת של קאחה לבוראל ביורוליג עם הפסד ביתי לברצלונה (90-79), אחרי שרשמה שמונה ניצחונות רצופים במפעל, כולל אחד על מכבי ת"א בנוקיה בתחילת החודש. אבל למרות שהקבוצה בדרך הבטוחה לשלב ההצלבה, מבחינה כלכלית נאלצים הבאסקים לבצע שורה של צעדי התייעלות וקיצוצים.

הצעד האחרון והלא שגרתי הוא החלטה לשחרר את הגארד האמריקאי בראד אולסון דווקא ליריבה הגדולה של קאחה בליגה, ומי שמתמודדת איתה באותו בית ביורוליג - ברצלונה. אולסון הוא שחקן חמישייה קבוע בקאחה לבוראל, ומעמיד בטופ-16 ממוצעים של 9 נקודות ו-1.8 אסיסטים ב-21.8 דקות למשחק. הוא השחקן השני מבחינת כמות דקות על המגרש בקבוצה בטופ-16. אולסון היה אחד מהמצטיינים של לבוראל בניצחון 70-17 על מכבי ת"א בתחילת החודש, משחק אותו סיים עם 10 נקודות ו-3 שלשות.

ההחלטה לשחרר את אולסון נובעת מעלות החוזה היקרה של הגארד - הוא חתום לשלוש עונות ואמור להשתכר 3.9 מיליון אירו (1.2 מיליון אירו העונה, 1.3 מיליון בעונה באה, ו-1.4 בעונת 2014/15). ברצלונה, שאיבדה שוב את קרלוס נבארו שנפצע, הסכימה לקלוט את אולסון ללא תמורה ותיקח על עצמה את התשלום של כל חוזהו.

קאחה לבוראל הקטינה מאוד את התקציב שלה בשנתיים האחרונות, והעונה הוא עומד על כ-12 מיליון אירו. ברצלונה, שממשיכה להתחמש, שוב תתקרב העונה לתקציב של 30 מיליון אירו.