"מאסטר שף" שברה שיא: 52.3% רייטינג בתוכנית הגמר

גמר "מאסטר שף" היה הנצפה עד כה מאז תחילת מדידת הרייטינג בישראל

יותר ממחצית מהאוכלוסייה צפתה אתמול (ג') בגמר "מאסטר שף", שהיה גמר הריאליטי הנצפה עד כה מאז תחילת מדידת הרייטינג בישראל. למעשה, "מאסטר שף" היא התוכנית הנצפית ביותר (מאז תחילת המדידה) מאז אירוויזיון 99', שנערך בירושלים.

ברגע השיא שלה הגיעה התוכנית של הזכיינית קשת ל-52.3% צפייה בקרב משקי בית יהודיים. הממוצע הכללי של המשדר עמד על 46.6% ו-1.3 מיליון צופים. נתח הצפייה של הגמר עמד על 63.5% (מתוך כל המקלטים הדלוקים בישראל) ונחשפו אליו (לפחות 5 דקות צפייה) 1.85 מיליון איש.

ממוצע עונתי גבוה

מהלך העונה כולו העיד על כך שצפוי גמר בעל רייטינג חסר תקדים, זאת לאור העובדה שבכל שלב שלה עלתה התוכנית בנתוני הצפייה. ממוצע העונה כולו עמד על 38.3% - תוכנית הטלוויזיה הנצפית בחורף הנוכחי, לעומת ממוצע עונתי של 32.8% בעונה הקודמת. ההכנסות לקשת מתוכנית הגמר היו גבוהות מההערכות המוקדמות, ובשוק התקשורת מאמינים כי הן עומדות על 10-12 מיליון שקל.

על-פי מנכ"לית הוועדה למדרוג, ד"ר יפעת בן חי שגב, בתוכנית נרשמה עלייה דרמטית במספר הצופים הערבים - פי 6 מהגמר הקודם, ככל הנראה בזכות השתתפותה של המתמודדת סלמה פיומי. ממוצע הצפייה בקרב משקי הבית של כלל האוכלוסייה עמד על 43% צפייה. כמו כן נרשמה עלייה דרמטית במספר הנשים הצופות, אף יותר ממספר הצופות בדרך-כלל, שכן נשים מהוות גם כך את עיקר הצפייה בטלוויזיה. לא מן הנמנע, שגם מזג האוויר החורפי סייע לנתונים הגבוהים.

עוד אתמול, הגיעה מהדורת החדשות של ערוץ 2 עם דני קושמרו אף היא לנתון גבוה של 27.6%, והתוכנית "אנשים" ששודרה אחרי הריאליטי של קשת זכתה בנתון של 24.5% צפייה. נתון גבוה מאוד גם לתוכנית חיסכון של חדשות 2 - 17.2% צפייה.

במהלך שידור פרק הגמר התמלא עמוד הפייסבוק של "מאסטר שף" בעשרות תגובות גזעניות על החלטת שופטי התוכנית להעלות את המתמודדת הערבייה סלמה פיומי לגמר. התגובות דיברו על כך שהמנות שהכינה לא היו טובות מספיק, על כך שבחירתה בחומר הגלם של המנה הראשונה - שערות קדאיף - נעשתה כדי להקשות על שני המתמודדים האחרים - תום פרנץ וג'קי אזולאי, ובכלל על היותה ערביה.

מנהלי עמוד הפייסבוק של התוכנית עבדו אמש שעות נוספות כך שכל התגובות הגזעניות נמחקו בזו אחר זו. מי שנכנס הבוקר לעמוד התקשה לאתר תגובות גזעניות כאלה, אך ניתן היה לראות מהתגובות שלא נמחקו כי הגולשים קוראים לחדול מלהעלות תגובות גזעניות בעמוד.

יש לציין, כי בסוף נובמבר אשתקד, עת הודחה פיומי מנבחרת התוכנית, עמוד הפייסבוק של התוכנית התמלא בתגובות הטוענות לאפליה, חוסר הגינות ואף גילוי גזענות כלפי הפקת התוכנית בעצם הדחתה של המתמודדת.

מקשת לא נמסרה תגובה לנושא עד לסגירת הגיליון.