דרמה קינג: תפנית קיצונית באופנת הגברים בחורף הבא

תשכחו מהמראה הסולידי: אופנת הגברים בחורף הבא עומדת לקבל תפנית קיצונית

אם לשפוט על-פי הדוגמנים שצעדו על מסלולי האופנה הבינלאומיים במילאנו ובפריז החודש, שלושה שינויים מהותיים קוראים לסדר חדש ומבורך באופנת הגברים של חורף 2014-2013: הראשון שבהם עוסק בשובו של המעיל הקלאסי, הגדול והרחב; השני עוסק בצבעוניות והשלישי, המעניין ביותר, הוא העיסוק הנרחב בטקסטורות ובהדפסים.

המגמה הזו, שבעונות האחרונות הייתה מעודנת ומרומזת (בעיקר ביחס לאופנת הנשים), עומדת לקבל בחורף הבא תפנית קיצונית וחגיגית: ההדפסים יהיו בוטים, תזזיתיים ואוונגרדיים, וכך, במקום שיק סולידי יתקבל שיק גברי-חורפי בוהמייני ומתוחכם, במעטה יוקרתי שייצור אופנה אנינה, מקורית ודרמטית במיוחד.

מצד אחד, המעצבים מאפשרים לטקסטורות להשתלט על הבגד ובכך לספק מענה גברי בוגר ומתוחכם לאתגר הלבוש (ולא רק בז'אנר המחויט). מצד שני, התוצאה גובלת לעתים במראה מצועצע ועמוס שקשה להגדיר אותו "לביש".

ספק אם חלקם הגדול של פריטי הלבוש שנראו על המסלול יהיו מנת חלקו של הגבר הממוצע, אבל יהיה מעניין לחכות ולראות אילו וריאציות פרקטיות יציעו רשתות האופנה המסחריות לתופעה הפסיכדלית והבלתי שגרתית הזו.

הבולטת לואי ויטון

קים ג'ונס, מעצב קו הגברים, כנראה במצב רוח לחגיגות. בהשראת הרים קסומים וסיפורי מסע הוא עיצב בגדים בצבעים עזים, בהדפסים ובטקסטורות נועזים, בדגש על דוגמאות גרפיות, על בדי ברוקד ומשי זוהרים ועשירים, על פרוות גרנדיוזיות ועוד. "קולקציה היא מסע ממשי עבורנו", הסביר, "היא מכילה את מה שאתה לוקח איתך ומה שאתה מביא בחזרה - פיזית ומנטלית - מהחוויה".

קלאסיקה מודרנית

רוקו ברוקו

כצפוי ממותג איטלקי ותיק, הבסיס של הקולקציה של רוקו ברוקו היה מחויט, אך נלווה לו קו עשיר של מודרניות בדמות גזרות נקיות וחדות בצבעוניות חורפית נועזת, בהדפסים קלאסיים. גוונים ופרופורציות נותרו שם המשחק לכל אורך התצוגה - בין שדובר במכנסי ג'ינס צרים ומחמיאים, ובין שבז'קטים ברכיסה בודדת ובסריגים קלילים רפויים עם מטפחות משי מסוגננות, רמז להיפיות האיטלקית שנשזרה בקולקציה לכל אורכה.

הגיאומטרית

ג'ורג'יו ארמאני

לצד הדוגמנים שצעדו בחליפות אפורות מסורתיות עשויות לעילא, בסילואט גברי נקי וקלאסי, החלו לעלות על המסלול דוגמנים במראות רפויים וקלילים יותר, אם כי לא פחות אלגנטיים: סריגי הקשמיר, בטקסטורות גרפיות של משולשים, בצבעוניות חורפית נעימה ומאופקת, עם מכנסי קטיפה רחבים, מייצגים היטב את האלגנטיות המופתית של המותג האיטלקי שתמיד מצליח לשמר את היצירתיות ואת היוקרה לצד הפרקטיות שלו.

הבורגנית פראדה

דוגמאות של ריבועים ושל משבצות נראו על חולצות, על ז'קטים ועל חליפות שלבשו הדוגמנים בתצוגה של מיוצ'ה פראדה, על רקע תפאורה שעוצבה בהשראת עבודותיו של האדריכל ההולנדי רם קולהאס, שכללה פריטי ריהוט נמוכים ומרובעים, סוס עץ מיניאטורי ומראות דיגיטליים של גורדי שחקים. הצבעוניות הנועזת והמעניינת (צהוב, אדום וטורקיז) הפיחה חיים יוקרתיים במראה כולו, שלא לדבר על נעלי הגומי עם הסוליות המסיביות, שהפכו את הקולקציה לדינמית יותר והעניקו לבגדים תשומת לב יתרה.

הדאנדית פול סמית'

שילוב מרתק של טקסטורות גיאומטריות עם פריטים מחויטים קלילים בדמות סריגים, מכנסיים ובלייזרים רפויים, עמד בבסיסה של הקולקציה של המעצב הססגוני פול סמית. בתוך המפגן הגברי והאופנתי הזה אי-אפשר היה לפספס את בחירת הצבעים הנועזים שהדגישו את המראה הדאנדי הפחות שגרתי, כיאה לשורשיו של בית האופנה הבריטי, תוך הקצנת מאפייניה המובהקים של החליפה הגברית. לא בכדי, מעצבים כמוהו משפיעים באופן חסר תקדים על הנעשה בצד הגברי של המפה האופנתית.

המאצ'ואיסטית ורסצ'ה

התצוגה של ורסצ'ה הייתה כנראה הנועזת ביותר שנראתה על המסלול של שבוע האופנה במילאנו. "גבריות היא לא דבר שנולדים איתו, צריך להרוויח אותה", הכריזה דונטלה ורסצ'ה מאחורי הקלעים והוסיפה כי הסופר נורמן מיילר שימש לה מקור השראה. על המסלול צעדו גברים גדולים, חסונים ושריריים, וההדפסים נראו מקוריים ומפוארים במיוחד. בין שיהיה ביקוש לפריטים האקסטרווגנטיים האלה ובין שלא, ללא ספק מדובר בקלאסיקה מודרנית וייחודית.

החייתית ברברי

על אף שמשבצות הן סימן ההיכר של המותג הבריטי, הפעם היו אלה הדפסי חברבורות ושאר הדפסים חייתיים שכיסו את המעילים שעיצב כריסטופר ביילי, בחלקם אפילו שולבו הדפסים שונים באותו בגד. "זה הזכיר לי את המשבצות וגרם לי לחייך", אמר ביילי מאחורי הקלעים של התצוגה בראיון לניו יורק טיימס. ללא ספק, שלמות הקולקציה עולה על סכום פריטיה, בין היתר בזכות המגוון המרשים של המעילים (טראנץ', דאפל, וצ'סטרפילד), הנעליים והתיקים בהדפסי צ'יטה ובעלי חיים אחרים ברוח שובבה ושמחה.