הכסף הגדול מערוץ 10 (שמכבי ת"א כנראה לא תראה העונה)

ההסכם המדורג עם הערוץ הבטיח לצהובים 400 אלף שקל לכל משחק בשלב ההצלבה של היורוליג, עלייה של 60% לעומת השלב הראשון

לעונה האירופית העגומה של מכבי ת"א ביורוליג צפויות להיות השלכות כלכליות על הקבוצה, בשל הסכם הטלוויזיה עם ערוץ 10. ל"גלובס" נודע כי בתחילת העונה חתמה מכבי ת"א הסכם מדורג עם ראשי הערוץ, על-פי ההתקדמות בשלבים השונים של העונה, כאשר הסכומים הולכים ועולים ככל שמתקדמים לשלבי ההכרעה.

עבור השלב הראשון, שהורכב מ-10 משחקים, סיכמו מכבי ת"א וערוץ 10 על תשלום לפי מפתח של 250 אלף שקל למשחק - סה"כ 2.5 מיליון שקל עבור השלב הראשון. עבור השלב השני שמכיל 14 משחקים סוכם כי המפתח יעמוד על 300 אלף שקל למשחק, שיבטיחו לצהובים עוד 4.2 מיליון שקל.

הפתיחה הגרועה של הטופ-16 (מאזן 4-1) הביאה לכך שבאופן כמעט פורמלי איבדה מכבי את הסיכויים להעפיל להצלבה, ובכך גם לאובדן הכסף הגדול שמובטח מערוץ 10. ל"גלובס" נודע כי על-פי הסיכום בין הצדדים, ערוץ 10 התחייב להעלות את הסכום בשלב ההצלבה, המורכב מ-3 עד 5 משחקים, ל-400 אלף שקל למשחק. ובמלים אחרות, כ-60% יותר לכל משחק בהשוואה לשלב הראשון.

כך איבדה מכבי הכנסה פוטנציאלית מטלוויזיה בלבד של כ-2 מיליון שקל.

אם לא יתרחש הנס ומכבי אכן תסיים את העונה האירופית בתחילת חודש אפריל ולא תעפיל לשמינית הגמר בפעם השנייה בלבד בעשור האחרון, היא תסיים את העונה האירופית עם הסכם הטלוויזיה הנמוך אי פעם בתולדותיה ביורוליג - כ-6.7 מיליון שקל.

לזכותה של מכבי ת"א ייאמר שבשל הירידה מכספי טלוויזיה בשנים האחרונות, היא כבר אינה נשענת בבניית התקציב על הכנסות מסעיף זה כגורם הכנסה מרכזי. אם בימי ערוץ 1 העליזים הסתכמו הכנסות הטלוויזיה של מכבי ת"א ביותר מ-50% מהתקציב השנתי של המועדון, העונה - כשמכבי מעמידה תקציב של כ-80 מיליון שקל - מהווה הסכם הטלוויזיה עם ערוץ 10 פחות מ-10% מהתקציב השנתי.

אגב, גם בערוץ 10 מוטרדים מהתפתחות העונה האירופית של מכבי ת"א. בערוץ יודעים כי אובדן הסיכויים בשלב כה מוקדם צפוי לגרור את הרייטינג של המשחקים שנותרו לנתוני צפייה חד-ספרתיים, זאת כאשר אין לערוץ שום אפשרות לצאת מההסכם. גם ככה לא הצליחו נתוני הצפייה להתרומם העונה, כשהממוצע בערוץ 10 בתום 15 משחקים עומד על 10.4%.