חדר לפייסבוק של "הישרדות" - ונענש בעבודות שירות

על אילן ספקטור הוטל עונש של 6 חודשי עבודות שירות, שנת מאסר על-תנאי וקנס של 18 אלף שקל על שחדר שלא כדין לחשבונות הפייסבוק של כ-50 אנשים, וחשף בפומבי מידע מהחשבונות

בית משפט השלום בת"א הטיל היום (ד') עונש של 6 חודשי עבודות שירות, שנת מאסר על-תנאי וקנס של 18 אלף שקל על אילן ספקטור שהורשע במסגרת הסדר טיעון כי חדר שלא כדין לחשבונות הפייסבוק של כ-50 אנשים, ובהם עובדים מחברות ההפקה של תוכניות הטלוויזיה "הישרדות" ו"האח הגדול" וחשף בפומבי מידע מהחשבונות.

ספקטור הורשע כי באמצעות שימוש בתוכנת "פישינג", שהנה טכניקה לגניבת חומרי מחשב על-ידי התחזות ברשת, הוא הגיע לחשבונות אנשי ההפקה וחשף מבעוד מועד שמות המתמודדים שהגיעו לשלב הגמר של העונה הרביעית של "הישרדות", המשודרת בערוץ 10. הוא הורשע בביצוע עבירות של חדירה לחומר מחשב, פגיעה בפרטיות וקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות.

"ספקטור ניצל עד תום כישורים ויכולות בתחומי המחשב ופגע בפרטיותם של קורבנותיו, ואין מדובר בפגיעה חד-פעמית אלא בפגיעה בעשרות קורבנות", כתב השופט מרדכי פלד. "מעשיו של ספקטור פגעו בערך חברתי המשתרע על פני תחומים רבים... פגיעה בפרטיותם של אנשים רבים בציבור, חשיפת תוכניהם האישיים והסודיים הפוגעת קשות בפרטיותם, כשיש לפגיעה מעין זו גם השלכות כלכליות כבדות".

דף "פישיניג"

השופט הוסיף וכתב כי מעשיו של ספקטור מצדיקים הטלת עונש משמעותי ומרתיע, מכיוון שהם מהווים "התנהגות נטול רסן, כאשר הוא חזר ופגע בעשרות משתמשי אינטרנט וחשף תכנים סודיים שעלולים להסב להם נזקים משמעותיים".

ספקטור הואשם כי באמצעות תוכנה שהעביר אליו קטין (שגם הוא עומד לדין בפרשה) הוא שלח הודעות לקורבנותיו בפייסבוק, ומשלחץ הקורבן על ההודעה, נפתח בפניו דף "פישינג", הנחזה להיות דף פתיחה לפייסבוק. הקורבן הקליד את פרטי הכניסה שלו - כתובת דוא"ל וסיסמה - ואלו נשלחו למחשבו של ספקטור. באופן זה הואשם ספקטור כי הצליח להוציא תכנים שונים מהפייסבוק ומהדוא"ל של הקורבנות. בהמשך, העביר ספקטור את התכנים לקטין שהפיץ אותם.

בנוסף לכך הואשם ספקטור כי הוא איים על הקטין שבנה עבורו את דף הפישינג, כשזה סירב לערוך שיפורים והתאמות בתוכנה. התובע במשפט הוא עו"ד ניצן שפיר. ספקטור יוצג בידי עו:הד דוד ואקרט ממשרד בועז ראובן.