חידוש שוק הכרמל: נחתם הסכם בין עיריית ת"א לסוחרים

התקדמות משמעותית באישור תוכנית שיקום שוק הכרמל ■ בתוכנית, רחוב הכרמל ישנה את ייעודו לשוק וכן ישוקמו שוק הכרמל, שוק הבשר והשוק המערבי (שוק עזה) ■ החידוש כולל תוספת שטחי מגורים, עסקים ומלונאות ובניית חניון תת-קרקעי ציבורי

התקדמות משמעותית באישור תוכנית שוק הכרמל. הבוקר (ד') חתמו נציגי עיריית תל אביב על הסכם עקרונות עם סוחרי השוק והתוכנית אושרה בוועדה המקומית לתכנון ובנייה בתל אביב.

כעת תעבור התוכנית לדיון בהתנגדויות בוועדה המחוזית; לאחר שההתנגדות העיקרית של הסוחרים הוסרה מהשולחן, גדולים הסיכויים שתאושר.

במסגרת תוכנית שיקום וחידוש שוק הכרמל, שאושרה בוועדה המחוזית ב-2009, ישנה רחוב הכרמל את ייעודו לשוק וכן ישוקמו שוק הכרמל, שוק הבשר והשוק המערבי (שוק עזה). חידוש השוק כולל תוספת שטחי מגורים, עסקים ומלונאות ובניית חניון תת-קרקעי ציבורי בן ארבעה מפלסים שעתיד לכלול כאלף מקומות חנייה. עוד במסגרת התוכנית, יקורה השוק, תחודש מערכת התשתיות ויוקם מרכז לוגיסטי.

לאחר אישור התוכנית, עלתה התנגדותם של מאות מסוחרי השוק, שעיכבה את המשך הדיון בתוכנית במוסדות התכנון.

מאז ועד היום נוהל מו"מ בין נציגי הסוחרים לבין נציגי עיריית תל אביב, שהתמקד בעיקר סביב ההכרה בזכותם הקניינית של הסוחרים בדוכני השוק.

לפי ההסכם שנחתם היום וקודם על ידי עוה"ד אמנון זכרוני ועדי ודעי ממשרד אמנון זכרוני, סוחרי השוק יקבלו הסכמי חכירה לתקופה של 49 שנים עם אופציה ל-49 שנים נוספות. עוד נקבע בהסכם כי תשלום דמי החכירה לדוכן של עד 7 מ"ר לא יעלה על 200 אלף שקל. הדוכנים שיפונו במסגרת השיפוץ יפוצו בכסף או בדוכן חלופי על-פי תנאים שהוגדרו בהסכם. עו"ד זכרוני הסתייע בשירותיו של השמאי זאב כהן, בעברו השמאי הממשלתי הראשי, שעזר בהערכות שווי ובדיקת תוכניות המתחם במהלך גיבוש ההסכם.

את התוכנית גיבשו מחלקת תכנון מרכז במינהל ההנדסה של העירייה ומשרד "אקסלרוד גרובמן אדריכלים". התחלת שיפוץ השוק צפויה במהלך 2014.

"זהו צעד היסטורי לקראת הסדרה תכנונית של האזור והפיכת שוק הכרמל לשוק מודרני ואטרקטיבי", אמר היום ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי. "מאז כניסתי לתפקיד שמתי לי למטרה לשמר ולחדש את אותם נכסים וסמלים תל אביביים ואחד מנכסים אלו הוא שוק הכרמל. אני מברך על כך שהתוכנית מקודמת בהסכמה ובשיתוף הסוחרים, ובטוח כי השיפוץ, אשר מצד אחד ישמור על האותנטיות, קסמו ואופיו של השוק, ומצד שני יסדירו כאתר מזמין ומודרני עבור הציבור, ייטיב עם הסוחרים ויביא לפריחה מחודשת של האזור כולו".