דובר הצבא הסורי: "ישראל תקפה מתקן בפרברי דמשק"

(עדכון) בתום יום של דיווחים בתקשורת העולמית, גם בסוריה מאשרים בשעה האחרונה לראשונה כי אכן בוצעה הפצצה בתחומי המדינה במהלך הלילה, אך טוענים כי לא שיירה היא שהותקפה אלא מתקן צבאי בפרברי הבירה דמשק

בסוריה שמרו היום על עמימות בנושא התקיפה הישראלית עליה דווח בכלי התקשורת ברחבי העולם משעות הבוקר. כעת משחרר הצבא הסורי הודעה ראשונה בנושא ומודה כי אכן בוצעה תקיפה, אך לא בגבול עם לבנון, אלא בפאתי הבירה דמשק.

"לפנות בוקר צה"ל התקיף את אזור ג'מראיה בפרברי דמשק", הודיע הדובר הסורי וציין כי התקיפה בוצעה במרכז מדעי לפיתוח כלי נשק ואמצעי הגנה. עם זאת, הדובר לא מסר מה היו תוצאות התקיפה או האם היו נפגעים.

בשעות האחרונות החלו להגיע עוד ועוד דיווחים ברחבי העולם שאישרו את הפרסום לפיו הותקפה הלילה שיירת חיזבאללה שניסתה להעביר נשק מסוריה לכיוון לבנון, וזאת למרות הכחשות של שתי המדינות בשעות האחרונות. סוכנות הידיעות AP הצטרפה הערב לפרסומים והביאה את אישורם של שני גורמי ביטחון רשמיים באזור.

גורם מקרב המורדים הסורים הוסיף פרטים על התקיפה. לדבריו, התקיפה התרחשה על הכביש בין ביירות לדמשק, 5 קילומטרים דרומית לגבול, בצד הסורי. המטען נשא טילים מתקדמים נגד מטוסים ונגד טנקים. "הותקפו משאיות שנשאו נשק מתוחכם לחיזבאללה".

בערוץ אל-מאיידין של חיזבאללה הכחישו את הדיווחים על תקיפת שיירה של הארגון בגבול סוריה-לבנון על ידי חיל האוויר הישראלי. גנרל סורי שהתראיין הערב לערוץ טען: "אין אמת בידיעה הזו". זה לא הפריע לסוכנות הידיעות AP לפרסם דברים אחרים - לדברי שני גורמי ביטחון רשמיים במזרח התיכון שמצוטטים שם הסיבה לתקיפה הייתה ניסיון להעביר נשק סורי שהוגדר "משנה משחק".

על פי דברי הבכירים שדיברו תחת מעטה אנונימיות, המשלוח שהעבירו לכאורה אנשי חיזבאללה ללבנון הכיל נשק חכם מתוצרת רוסית, טילי SA-17 נגד מטוסים שהוגדרו על ידי ישראל כמשני מצב אם אכן יפלו לידיו של הארגון.