הממשלה נערכת להצטיידות בכלי רכב היברידיים

הממשלה תרכוש מכוניות היברידיות מכל הקטגוריות במכרז חדש - קיה אופטימה הייבריד, יונדאי סונטה הייבריד וטויוטה קאמרי הייבריד ■ החשמלית של בטר פלייס נמצאת, בינתיים, מחוץ למכרז

זמן קצר לאחר קבלת החלטת הממשלה על עידוד המעבר לרכב "ירוק" בצי הרכב הממשלתי, כבר נערך מינהל הרכש הממשלתי להצטיידות בכלי רכב היברידיים.

במהלך אפריל יפרסם המינהל מכרז הצטיידות נרחב לכלי רכב היברידיים, שיכלול את כל קבוצות הרישוי הרלוונטיות - מקבוצה 2-3, שבה מתחרות מכוניות סופר-מיני, ועד למכוניות מנהלים היברידיות, שמיועדות לפקידים בכירים בדרגת מנכ"ל/סמנכ"ל ולקציני משטרה בכירים וכנראה גם למיניוואנים.

יצוין, כי כיום מופעלים בצי הרכב של המשטרה כ-100 מכוניות היברידיות, כולן מדגם פריוס הייבריד של טויוטה.

על פי הערכות בענף, מדובר כעת בהצטיידות עם פוטנציאל לרכש של מאות כלי רכב, אם כי היקף הרכש הסופי תלוי בנכונות של מקבלי הרכב הצמוד לקבל רכב היברידי ולשלם עבורו את שווי השימוש, שהוא בדרך כלל גבוה יותר מזה של רכב בנזין מקביל.

בענף מעריכים כי אימוץ מאסיבי של כלי רכב היברידיים בצי הממשלתי עשוי לפתוח פתח להרחבת הרכש של כלי רכב כאלה על ידי רשויות מקומיות, חברות ממשלתיות ויחידות סמך ממשלתיות.

כפי שנחשף ב"גלובס", לקראת המכרז מתכוונים מספר יבואנים להציע דגמים היברידיים חדשים, בעיקר בפלח המנהלים, ובהם קיה אופטימה הייבריד, יונדאי סונטה הייבריד וטויוטה קאמרי הייבריד. זאת לצד הדגמים הקיימים של טויוטה והונדה, ששלטו עד כה בפלח השוק הזה. עוד נודע ל"גלובס", כי המכרז הנוכחי עדיין לא יהיה פתוח לכלי רכב חשמליים "נטו", כולל הרכב של "בטר פלייס".