ינואר בסלולר: גולן טלקום גייסה יותר מהוט מובייל

פרטנר, שסבלה בחודשים האחרונים משיעורי הנטישה הגבוהים בין החברות הוותיקות, מצמצמת דרמטית את שיעורי הנטישה הודות למבצעים אגרסיביים של 012 מובייל ■ גולן טלקום גייסה 15 אלף מנויים ■ YouPhone מפתיעה

התחרות בסלולר בינואר 2013 גובה מחיר גבוה מהחברות: על-פי מערכת הניידות, כשני שלישים מלקוחות הוט נטשו אותה. לעומת זאת, חברת פרטנר מצליחה להקטין דרמטית את היקפי הנטישה שלה בזכות המבצעים האגרסיביים עם החברה-הבת 012 מובייל.

מנתוני ניידות מעודכנים שהגיעו ל"גלובס" עולה כי בחודש ינואר השנה הוט מובייל גייסה 32 אלף מנויים ונטשו אותה 22 אלף - גיוס נטו של כ-10 אלפים מנויים. גולן טלקום, מתחרתה המושבעת, גייסה 22 אלף מנויים, ונטשו אותה 7 אלף מנויים - גיוס נטו של כ-15 אלף מנויים. בהתחשב במערכת ההפצה של הוט מובייל ובהתחשב בגודלה היחסי לעומת גולן טלקום, הרי שהאחרונה מצליחה לגייס יותר מנויים מתניידים.

קשה להעריך במדויק את מספר המנויים שיש לכל מפעיל, כיוון שהמפעילים מגייסים גם לקוחות עם מספר חדש ולאו דווקא מתניידים עם המספר שלהם. עם זאת, מכיוון שהשוק לא גדל בצורה משמעותית, הרי שנתוני הניידות משקפים את המגמות בצורה סבירה.

נתוני הניידות לגבי הוט מובייל קצת מטעים, מכיוון שלא ברור האם הלקוחות הנוטשים הם לקוחות הוט מובייל, או שהנטישה היא של לקוחות מירס שבבעלותה. הוט מובייל כבר הגיעה לחצי מיליון מנויים, כך שבקצב הגידול הנוכחי היא כבר יכולה לפעול להחזרת חלק מדמי הערבות שהפקידה במכרז הסלולר.

YouPhone מפתיעה

בין החברות הוותיקות הצליחה פרטנר להפוך את המגמה ולבלום את שיעורי הנטישה שלה באמצעות מותג הסלולר 012 מובייל. שיעורי הנטישה מתייחסים גם ללקוחות פרטנר וגם ללקוחות המותג 012 מובייל. פרטנר הייתה החברה הננטשת ביותר בחודשים האחרונים, ואולם בינואר רואים בבירור כיצד היא מצליחה לצמצם את הנטישה בצורה משמעותית. פרטנר רשמה נטישה של כ- 6,000 לקוחות לעומת סלקום ופלאפון, שאת כל אחת מהן נטשו 13 אלף לקוחות.

בין המפעילים הווירטואליים, YouPhone (אלון סלולר) גייסה 6,700 לקוחות חדשים, ונראה כי האסטרטגיה של קבוצת אלון מתחילה לתפוס. מאז יצאה במבצע ב-39 שקל לחודש לחברי המועדון שלה, החברה צומחת בקצב מרשים, והיא בהחלט מסתמנת כהפתעה גדולה. אלון גייסה 8,000 מנויים בינואר, ונטשו אותה 1,300 לערך.

רמי לוי ממשיך להתרסק בחודש ינואר, ועל-פי מערכת הניידות הוא רושם גיוס שלילי של 800 מנויים. הוא צירף 1,900 מנויים, ונטשו אותו 2,700 מנויים.

נתוני ניידות
 נתוני ניידות

חבילת הכל כלול
 חבילת הכל כלול