הכשרת הישוב מפחיתה 47 מ' ש' מהשקעתה ברישיונות

זאת לאור דרישת הרשות לני"ע לגבי הקידוחים ב"מירה" ו"שרה" ■ הדיבידנד הופחת בשליש ל-22 מיליון שקל

מוטב מאוחר: חברת הכשרת הישוב של עופר נמרודי הודיעה היום, כי תפחית 47 מיליון שקל משווי השקעתה בצמד רישיונות החיפושים הימיים "מירה" ו"שרה". כתוצאה מההפחתה, שמקטינה את יתרת הרווחים הניתנים לחלוקה, תצמצם הכשרה ב-33% את היקף הדיבידנד שתכננה לחלק לבעלי המניות ונמרודי בראשם.

כפי שנחשף ב"גלובס", הרשות לני"ע דרשה מהחברה - לאחר שזו הכריזה לקראת סוף 2012 על דיבידנד של 33 מיליון שקל - לבחון מחדש את הטיפול החשבונאי ביתרת ההשקעה בצמד הרישיונות, שהקידוחים בהם נמצאו יבשים ויתר השותפים ביצעו מחיקה גורפת של השקעתם. היום עדכנה הכשרה, כי בחינת ההשקעה המחודשת, שבוצעה על ידי חברת צ'פמן, מאלצת את החברה-הבת הכשרה אנרגיה (55%) לבצע הפחתה נוספת בגין החזקותיה בצמד הקידוחים, בהיקף של 10.9 מיליון דולר. כתוצאה מכך הפסדי הכשרה אנרגיה לרבעון השלישי יגדלו ל-43.6 מיליון דולר.

שווי חלקה בקידוח "מירה" מוערך כעת ע"י הכשרה אנרגיה בכ-23 מיליון דולר, וחלקה ב"שרה" בכ-3 מיליון דולר. בעקבות העדכון הכשרת הישוב תרשום, כאמור, הפחתה של כ-47 מיליון שקל בגין הרישיונות בדוחות הרבעון השלישי, והפסדיה לתקופה זו יגדלו מ-58 מיליון שקל ל-86 מיליון שקל.

עקב כך תקטן יתרת הרווחים לחלוקה של הכשרת הישוב מ-100 מיליון שקל לכ-72 מיליון שקל, והדיבידנד שהיא תחלק לבעלי המניות ב-17 בפברואר יצטמצם ל-22 מיליון שקל.

מודיעין ביצעה הפחתה מלאה

בדירקטוריון הכשרת הישוב ציינו, כי "במידה שבעת פרסום הדוחות הכספיים לשנת 2012 תעמוד החברה במבחני החלוקה, תיבחן חלוקת דיבידנד נוספת, בסך של כ-11 מיליון שקל".

הכשרה אנרגיה, המחזיקה הגדולה בזכויות ב"מירה" וב"שרה" (41%), החליטה להפריש בדוחות הרבעון השלישי אשתקד רק 19 מיליון דולר בגין הרישיונות ולהותיר שוויים לאחר ההפחתה על כ-53 מיליון דולר.

לעומתה, השותפות מודיעין, שבשליטת צחי סולטן ואי.די.בי פתוח, אשר מחזיקה בכ-29% מהזכויות ברישיונות, ביצעה הפחתה של כלל ההשקעה בצמד הקידוחים, בהיקף של 66.4 מיליון דולר. בסך הכול הושקעו בקידוחים כ-155 מיליון דולר.