הבורסה סגרה יום הפכפך ביציבות: הפועלים עלתה 2.3%

המחזור הסתכם בכ-966 מיליון שקל ■ ירידות באירופה ■ בריינסוויי המשיכה לרכז מחזורי ענק ■ הצלחה לניסוי בביוקנסל - המניה זינקה

המסחר בבורסה בת"א נסגר היום (ב') במגמה מעורבת, למרות ירידות באירופה ולאחר נעילה במגמה חיובית, אמש - בעוד המשקיעים בת"א מנסים לסגור את ה"פער" שנוצר בין השוק המקומי, לשווקים בחו"ל, אשר חתמו חודש ינואר חיובי במיוחד. לאחר דיווח נתוני מאקרו מעורבים בוול סטריט (דוח התעסוקה ונתוני הצמיחה) בשבוע שעבר, אשר דחפו את מדד הדאו ג'ונס לחצות את רף ה-14,000 נקודות, תוהים כעת אנליסטים לאן פני השווקים. המחזור הסתכם בכ-966 מיליון שקל.

ביום ו' ננעלו מדדי המניות בוול סטריט בעליות שערים, לאור נתוני התעסוקה בארה"ב - ומדד הדאו ג'ונס חצה את הרף הפסיכולוגי של 14,000 נקודות לראשונה מאז ה-12 באוקטובר 2007, כאמור. ב-9 באוקטובר הגיע המדד לשיא היסטורי של 14,164.53 נקודות ומאז, כזכור, החלה המפולת הגדולה בעקבות משבר האשראי.

השבוע בוול סטריט: הראלי יימשך?

אך מה באמת מלמדים אותנו נתוני המאקרו של התקופה האחרונה? למרות הראלי בשווקים ונתוני המאקרו ה(יחסית) מעודדים בארה"ב, היקפם של נתונים המפתיעים לרעה החל להיות גבוה יותר בתקופה האחרונה - כך עולה מ"ממד ההפתעה" של סיטיגרופ, אשר מתעתד להצביע על הכיוון העתידי של השוק, בראי המאקרו. (לסיפור המלא)

"מגמה הכניסה לקרנות המנייתיות מחזקת את דעתנו החיובית לגבי האפיק המנייתי. הצמיחה הגלובלית לצד זרימת הכספים לשוק המניות תמשיך לתמוך באפיק זה. בשל כך, אנו מחזיקים בפוזיציה מלאה באפיק המנייתי תוך הטייה מובהקת לשוק האמריקאי (כשני שליש)", כך מעריכים כלכלני בית ההשקעות אפסילון בסקירה שפרסמו אתמול.

הצלחה לניסוי בביוקנסל, אל על במוקד

ביוקנסל זינקה היום לאחר שהודיעה כי הסתיים בהצלחה השלב הראשון של הניסוי הקליני המתקדם Phase IIb בחולי סרטן הלבלב. תוצאות הניסוי מצאו כי לא נצפתה כל החמרה במצב המחלה של החולים שטופלו בתרופת החברה, BC-819, במינון הגבוה והוכחה בטיחות הטיפול בכלל המשתתפים בניסוי.

מניית בריינסוויי המשיכה לרכז עניין רב ועלתה בעוד 4%. מניות הבנקים ריכזו עניין ורשמו עליות. נציין את הפועלים .

אלביט מדיקל במוקד, לאחר שהחבר הבת גמידה סל (המוחזקת בכ-30.8% על ידי אלביט מדיקל) הודיעה כי מניתוח ראשוני של תוצאות ניסוי Phase III בחולים הסובלים מלוקמיה או מלימפומה, אשר טופלו במוצר המוביל של המיזם המשותף של גמידה סל ושל טבע, ה-®StemEx, עולה כי הניסוי עמד ביעד העיקרי שלו (primary endpoint) אשר הוגדר כאחוזי תמותה של החולים 100 ימים לאחר ההשתלה.

פריגו המשיכה לרכז עניין לאחר הזינוק במניה אמש. החברה דיווחה על תוצאותיה הכספיים ביום ו' האחרון, כשהיא מציגה רווח נקי של 128 מיליון דולר ברבעון הפיסקלי השני - עלייה של 14% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. מדובר ברווח של 1.36 דולר למניה - 5 סנט מעל תחזיות האנליסטים. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-185 מיליון דולר.

אל על המשיכה לעמוד במוקד לאחר שקרן פימי של ישי דוידי סימנה אותה כיעד הבא להשתלטות. הקרן נמצאת במו"מ מתקדם במסגרתו תיכנס לגרעין השליטה בחברת התעופה אל על, לצידה של חברת כנפיים שבשליטת משפחת בורוביץ'. ‏‏ (לסיפור המלא)

גם גילת לוויינים משכה תשומת לב, לאור הערכות כי קרן פימי של דוידי הגדילה את החזקותיה בחברה, לאחר שהקרן Roumell Asset Management (אשר החזיקה ב-5.2% ממניות גילת), דיווחה בסוף השבוע שמכרה את מלוא ההחזקות שלה בחברה בסוף 2012.

חברת הכשרת הישוב של עופר נמרודי הודיעה אתמול כי תפחית 47 מיליון שקל משווי השקעתה בצמד רישיונות החיפושים הימיים "מירה" ו"שרה". כתוצאה מההפחתה, שמקטינה את יתרת הרווחים הניתנים לחלוקה, תצמצם הכשרה ב-33% את היקף הדיבידנד שתכננה לחלק לבעלי המניות ונמרודי בראשם.

חברת כן פייט פירסמה דוח הצעת מדף לקראת גיוס של כ-20 מיליון שקל באמצעות מניות ואופציות בהובלת קרנות מובילות מהעולם, בדגש על קרנות השקעה אמריקאיות המתמחות בתחום הביומד. מספר משקיעים אמריקאים הודיעו לחברה כי הם מתכוונים להשתתף במכרז בהיקף כספי של כ-2.5 מיליון דולר. בנוסף הודיעו גם גרין פורסט ומנורה חיתום על כוונתן להשתתף במכרז, כך שלמעשה כן פייט קיבלה הודעות ממשקיעים על כוונתן לרכוש מרבית היחידות בהנפקה, בהיקף כספי כולל של עד כ-15 מיליון שקל.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]