הדולר היציג נותר יציב: "בנק ישראל יתערב ב-3.6 שקלים"

כך מעריך יוסי פריימן מפריקו ■ האירו נחלש מול השקל בכ-0.5% ל-4.99 שקלים ■ יוסי פרנק: "כללי המשחק חזרו לפעול - המסחר דליל, בנק ישראל חושב כיצד להגיב"

המסחר בזירת המט"ח מתנהל היום (ב') במגמה מעורבת, כאשר הדולר היציג נקבע בעלייה של כ-0.1% לרמה של 3.685 שקלים, בעוד האירו נחלש מול השקל בכ-0.5% ל-4.99 שקלים. האירו נסחר סביב 1.355 דולרים לאירו, בעוד הין נסחר סביב 92.65 ין לדולר.

"בסוף השבוע שברה הפעילות הספקולטיבית שיאים חדשים כשהדולר נסחר בניו יורק סביב 3.66 שקל לדולר", מציין יוסי פרנק, מנכ"ל אנרג'י פייננס. "כללי המשחק החדשים/ישנים שמכתיבים השחקנים שחזרו לאחרונה לפעול בשעות ובימים בהם המסחר דליל והשפעתם מהותית, מאלצים את בנק ישראל לחשוב כיצד להגיב".

גם יוסי פריימן, מנכ"ל קבוצת פריקו, מעריך כי בנק ישראל ייאלץ להתערב בשוק בקרוב. "אנו צפויים לראות את בנק ישראל שב לרכוש דולרים כשהדולר יגיע לרמות של 3.6 שקלים לדולר. הבנק כבר ערוך להתערבות בשוק המט"ח ולא מן הנמנע שנשמע הצהרות מקדימות מצידו, וזאת כדי לשמר את האפקט החיובי שהתקבל בשמירת תנאי הסחר שיצרו ההתערבויות הקודמות שבוצעו בעבר, ובמטרה לייצב את שערו של השקל מול המטבעות המובילים על מנת ולתרום ליצואנים הישראלים".

ביום ו' ננעלו מדדי המניות בוול סטריט בעליות שערים, לאור נתוני התעסוקה בארה"ב - ומדד הדאו ג'ונס חצה את הרף הפסיכולוגי של 14,000 נקודות לראשונה מאז ה-12 באוקטובר 2007, כאמור. ב-9 באוקטובר הגיע המדד לשיא היסטורי של 14,164.53 נקודות ומאז, כזכור, החלה המפולת הגדולה בעקבות משבר האשראי.

אך מה באמת מלמדים אותנו נתוני המאקרו של התקופה האחרונה? למרות הראלי בשווקים ונתוני המאקרו ה(יחסית) מעודדים בארה"ב, היקפם של נתונים המפתיעים לרעה החל להיות גבוה יותר בתקופה האחרונה - כך עולה מ"ממד ההפתעה" של סיטיגרופ, אשר מתעתד להצביע על הכיוון העתידי של השוק, בראי המאקרו. (לסיפור המלא)

[לאתר המט"ח][לטבלת שערי חליפין]