זה היה מהיר: בקשה לייצוגית ב-450 מיליון שקל נגד פלאפון

התובע: התקלה אמש ברשת הסלולרית גרמה נזקים כספיים ועוגמת-נפש ■ משרד התקשורת זימן את ההנהלה לדיון דחוף ■ תקלה גם בתפיסת השירות של פלאפון: העלימה את עמוד הפייסבוק שלה ועדיין לא החזירה אותו לאוויר

פחות מיממה אחרי התקלה ברשת הסלולר הארצית של חברת פלאפון תקשורת, הוגשה היום (ב') לבית המשפט המחוזי בנצרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך 450 מיליון שקל נגד פלאפון, בגין התקלה.

באמצעות פירמת עורכי הדין נגאר-טנוס-אבו דירס, טוען המבקש, מנוי של פלאפון בשם תום ליפשיץ, כי החל מהשעה 19:00 אתמול (א') הפסיק הטלפון הסלולרי שלו לפעול.

לדבריו, התקלה "גרמה לי מפח-נפש, שכן לא יכולתי להשתמש בטלפון הסלולרי לצרכיי האישיים או לצרכי עבודה, וכך נתקעתי בלי יכולת לתקשר עם האחרים, כולל מכריי ובני משפחתי".

עוד טוען המבקש כי אירוע התקלה ונפילת הרשת גרמו לו להיות במצב של חוסר אונים, "הואיל ובימינו אלה הטלפון הנייד הוא חלק בלתי נפרד ובעל חשיבות בחיינו היומיומיים, וכל דקה ללא יכולת לקבל/להוציא שיחות מהווה פגיעה קשה במרקם החיים של הלקוח".

עוד נטען בבקשה, בין היתר, כי פלאפון היא חברה עשירה ובעל יכולת מקצועית גבוהה, ולכן היה עליה להיות ערוכה ומוכנה לתרחיש כגון נפילת הרשת ולטפל בו באופן מיידי.

"הדברים מתחדדים שבעתיים בעקבות הקריסה הגדולה של רשת חברת סלקום ב-2010, קריסה שאמורה הייתה להדליק נורה אדומה אצל קברניטי פלאפון", נטען.

לפי הבקשה, מאז התקלה ברשת סלקום, "פלאפון המשיכה לשלשל מיליוני שקלים לכיסה, ולא דאגה להתכונן ליום סגריר שכזה - דבר שכמותו כסטירת לחי מצלצלת בפניו של הצרכן".

המבקש טוען כי הוא וכל אחד משאר אלפי מנויי פלאפון שהטלפון שלהם הושבת עקב התקלה סבלו נזק כספי בסך כ-100 שקל, ובנוסף נזק נפשי המוערך ב-50 שקל. סכום הנזק הכללי לפי חישוב המבקש הוא, כאמור, 450 מיליון שקל.