מצטרפים לשוק: 1,305 רואי חשבון חדשים קיבלו היום רישיונות

מדובר בגידול של 7% במספר רוה"ח בישראל ■ נשיא לשכת רו"ח, דודי גולדברג: "אני קורא לשר המשפטים וליו"ר מועצת רוה"ח לטפל בדחיפות בנושא ההתמחות"

למעלה מ-1,300 רואי חשבון חדשים קיבלו היום (ב') רישיונות, בטקס שנערך בבנייני האומה במעמד נשיא לשכת רואי חשבון, דודי גולדברג; שר המשפטים, יעקב נאמן; מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא; מנכ"ל משרד המשפטים ויו"ר מועצת רואי חשבון, גיא רוטקוף; ומנכ"ל משרד מבקר המדינה, אלי מרזל.

מדובר בגידול של 7% ברואי החשבון החדשים בהשוואה לשנה שעברה. מספר רואי החשבון הרשומים כיום בישראל עומד על כ-18,300. כמדי שנה, מרבית רואי החשבון מקבלי הרישיונות הצטרפו כחברים בלשכת רואי החשבון.

"לטפל בנושא ההתמחות"

נשיא לשכת רואי החשבון, רו"ח דודי גולדברג, אמר בטקס כי "ב-5 השנים האחרונות חל גידול במספר רואי החשבון מכ-800 ל-1,300 בשנה. יש הרבה ספקולציות לגבי זהותו של שר המשפטים הבא של מדינת ישראל, ואני קורא לשר המשפטים הנכנס וליו"ר מועצת רואי החשבון לטפל בדחיפות בנושא ההתמחות.

"לצערי, לאחר 4 שנות לימודים, מתקשים הבוגרים למצוא מקומות עבודה לשנתיים של התמחות. חשוב למצוא פתרונות למקצוע, המצוי בתקופה בה ההיצע עולה על הביקוש למתמחים".

שר המשפטים, פרופ' יעקב נאמן, אמר בטקס כי "העולם נמצא במשבר כלכלי חמור, ואנו לא יודעים עדיין מה צפוי למדינת ישראל בנושא. אין לנו עדיין תקציב, אבל כלכלת ישראל במצב טוב, וניתן לראות זאת בירידה שחלה באבטלה".

לדבריו, "אני חושב שמדינת ישראל חייבת הרבה מאוד לרמה המקצועית הגבוהה של רואי החשבון. ביצוע עבודת ראיית החשבון אינה לטובתו של הלקוח אלא לטובת כלכלת מדינת ישראל".