העליות בת"א התחזקו בסיום: בזק עלתה 3.5%, ביוקנסל 13%

אסטרטג השקעות בוול סטריט על הירידות אמש: "השוק חיכה לתיקון מזה זמן מה וקניית מניות תוך כדי התיקון היא דרך קלה להרוויח כסף" ■ כלל תעשיות עלתה ב-5.5% ■ בזק שחררה תחזיות ל-2013

הבורסה בת"א נסחרה היום (ג') בעליות, שהלכו והתחזקו ככל שהתקדם יום המסחר. אמש בוול סטריט נרשמו ירידות של עד 1.5% בנאסד"ק והיום באסיה הבורסות נסוגו משיא של 18 חודשים - והכל בשל התחדשות החששות ממשבר החוב באירופה. עם זאת, בורסות אירופה נסחרו היום בעליות וכך גם החוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט. מחזור המסחר הסתכם בכ-765 מיליון שקל.

"השוק בישראל לא מתאים לכל החברות בארץ, ובוודאי שלא שוק החוב. הפיתרון הוא שהחברות הקטנות יתממנו על-ידי אשראי בנקאי או אחר, והיותר גדולים יתממנו בבורסה", כך אמר היום סם ברונפלד, יו"ר הבורסה בת"א, בפורום שולחן עגול על שוק האג"ח הקונצרני של BDO זיו-האפט ומידרוג.

לדברי ברונפלד, "לא צריך להסביר למה שוק אשראי ציבורי הוא מאוד חשוב. השאלה היא מה יקרה בשוק הזה. יש חשש שבעקבות המלצות ועדת חודק ההנפקות יפחתו. על מנת שיהיה שוק תחרותי, אסור שיהיה ארביטראז' רגולטורי. כנראה שמתפתחת כאן תופעה של קבלת הלוואות פרטיות ממוסדיים - שהיא יותר נוחה ופשוטה לא בגלל סיבות כלכליות אמיתיות אלא בגלל רגולציה מפלה. יש לטפל בכך, לא זו היתה הכוונה של ועדת חודק וההתפתחות הזו הסיטה את שוק החוב לכיוון לא טוב".

זה מרגיש כמו ניגון שחוזר על עצמו משנת 2010, אבל משבר החוב באירופה שוב חוזר ביומיים האחרונים לקדמת הבמה, והפעם בשל סוגיות פוליטיות המציתות חששות בשווקים באשר להמשך מדיניות הקיצוצים. באיטליה, הבחירות מתקרבות והסקרים מעידים על היחלשות המפלגות התומכות בצעדי הצנע. בספרד עלו טענות לפיהן רה"מ ראחוי מעורב לכאורה בפרשיית שחיתות והעלמת מסים. זו הסיבה לעלייה בתשואות האג"ח הממשלתיות של ספרד ואיטליה, שכן התשואות ל-10 שנים עומדות על 5.42% ו-4.42% בהתאמה.

וול סטריט ירדה אתמול ומדד הדאו ג'ונס ירד מתחת ל-14,000 הנקודות. מדד ה-VIX זינק בכ-14%, עדות לחששות המשקיעים. אמש היה היום הגרוע ביותר בוול סטריט מתחילת השנה, אך ישנם אנליסטים הטוענים כי מדובר בהזדמנות קנייה. כך, למשל, כתב אליוט ספאר, אסטרטג השקעות ב-Stifel, Nicolaus & Co: "ספר התירוצים פתוח ויש הרבה סיבות להסביר את הירידות. זה מתחיל בבעיות הפוליטיות באירופה, דרך העלייה בתשואות האג"ח של מדינות הפריפריה באירופה ועד לניצחון של הרייבנס בסופרבול. מה דעתכם על ההסבר הזה: השוק חיכה לתיקון מזה זמן מה וקניית מניות תוך כדי התיקון היא דרך קלה להרוויח כסף".

הסדר חוב באלביט הדמיה

הנהלת חברת אלביט הדמיה , הנמצאת בשליטת מוטי זיסר, החליטה להתקדם לקראת הגעה להסדר חוב עם בעלי האג"ח שלה. הודעת החברה לא הפתיעה את הפעילים בשוק ההון.

מבין המניות שבלטו היום בשוק, כלל תעשיות הגיבה לחשיפת "גלובס" בדבר מכירת חצי מכיתן סנטר במחיר של 80 מיליון שקל. החברה אישרה את החשיפה הבוקר בדיווח לבורסה וצופה רווח נקי של 40-50 מ' ש' מהעסקה.

בזק סיפקה היום תחזית ורודה למדי לשנת 2013: הרווח התפעולי יסתכם בטווח שבין 4.25 ל-4.35 מיליארד שקל והרווח הנקי יעמוד על 1.7-1.8 מיליארד שקל. (לסיפור המלא)

מניות הביומד המשיכו לרכז עניין רב; אתמול עלתה כלל ביוטכנולוגיה הודות לתוצאות טובות בניסוי של גמידה סל בתרופה לטיפול בסרטן הדם וגם ביוקנסל זינקה לאחר שהתקדמה בניסוי לתרופה לטיפול בסרטן. בהקשר זה נציין גם את בריינסוויי שזינקה בכ-150% בחודש האחרון.

מניית אי.די.בי המשיכה להיסחר על רקע המגעים להסדר חוב על מחזיקי האג"ח, שהופסקו אתמול בשל מה שמכנים מחזיקי האג"ח "הפרת אמון" מצד החברה, והכל בגלל הארכת הסכם אופציית ההשקעה של אדוארדו אלשטיין ל-10 באפריל. (לסיפור המלא)