ג'ים רוג'רס: "גם היום אפשרי להשיג תשואות של 4,200%"

רוג'רס: "אין כמו עליות בבורסה לגרום לאנשים להרגיש יותר חכמים. זה קורה בגלל שהבנקים המרכזיים, בעיקר הפדרל ריזרב והבנק היפני, ממשיכים להדפיס כמויות אדירות של כסף וכולנו נשלם בסופו של דבר את המחיר"

המשקיע האגדי ג'ים רוג'רס מאמין שגם היום ניתן להשיג תשואות פנומנליות בתקופה של מספר שנים, למרות שהעולם הכלכלי מורכב הרבה יותר מזה שהיה בזמן שהוא וג'ורג' סורוס פעלו והשיגו תשואה של כ-4,200% בקרן הגידור קוואנטום בשנות ה-70' של המאה הקודמת.

רוג'רס התראיין לתוכנית The Daily Ticker ואמר בנוגע להחלטה שלו לעבור ביחד עם משפחתו לסינגפור ב-2007 כי "אין לי ספק שאסיה תהיה הגורם המשמעותי ביותר בעולם במאה הבאה. עם זאת, השקיעה של ארה"ב לא תתרחש ביום אחד. גם הנפילה של בריטניה לא התרחשה מהר אלא הייתה תהליך ממושך אבל מי שעבר לניו-יורק ב-1,907 עשה מהלך מאוד חכם".

רוג'רס מאמין שסין תמשיך להתקדם ולצמוח בקצב מהיר למדי, אם כי יהיו מהמורות לא מעטות בדרך. "גם שארה"ב עלתה למעמד של הובלה עולמית היו לה בדרך הרבה מאוד נסיגות וזה לא קרה בקו ישר".

הוא גם לא מושפע במיוחד מנתוני מאקרו טובים. "ארה"ב היא המדינה בעלת החוב הגדול בעולם ואילו סין היא המלווה הגדולה בעולם".

רוג'רס גם ממשיך לתקוף את מערכת ההשכלה הגבוהה בארה"ב. "כל אחד צריך ללכת אחרי ליבו וללמוד את מה שהוא אוהב אבל אין ספק ששכר הלימוד בארה"ב הוא מנופח ויש כאן בועה".

רוג'רס ממשיך להיות שורי על השקעות הקשורות בחקלאות וממליץ, בפעם הראשונה מזה 46 שנים, להשקיע ברוסיה. הוא גם משקיע בצפון קוריאה (באמצעות בולים ומטבעות) ומעריך כי המדינה מושפעת מההתפתחויות בסין וברוסיה ותתמזג עם דרום קוריאה בשנים הקרובות.

הוא לא מתלהב, בלשון המעטה מהראלי בוול סטריט ואומר כי "אין כמו עליות בבורסה לגרום לאנשים להרגיש יותר חכמים. זה קורה בגלל שהבנקים המרכזיים, בעיקר הפדרל ריזרב והבנק היפני, ממשיכים להדפיס כמויות אדירות של כסף וכולנו נשלם בסופו של דבר את המחיר. להערכתי זה יקרה בסוף 2013, ב-2014 או לכל המאוחר ב-2015".

לבסוף אומר רוג'רס, שפרש בגיל 37 לאחר שהרוויח הרבה מאוד כסף, כי "גם היום אפשר להשיג תשואה של כ-4,200% ב-10 שנים. צריך רק להכין שיעורי בית ביסודיות ואז הכל אפשרי. אז היו המון אנשים חכמים שפעלו בשווקים ואני בטוח שגם היום יש הרבה אנשים חכמים בעולם".